Gå til innhold

Gaming data m. skjerm til max 15 K


Anbefalte innlegg

Da var det på tide å få seg data igjen. Har bare bærbar foreløpig, da jeg nettopp har flyttet inn til Oslo.

 

Det jeg vil ha er en rask og ikke alt for bråkete conroebasert gamingmaskin. Jeg ser at de har fått inn conroe i bulk på shg.no, så det er kanskje en bra plass å sette sammen en data?

Trenger tips til hvilke komponenter jeg skal velge, og siden jeg ikke har fått fulgt så veldig mye med i det siste, er den eneste delen jeg med sikkerhet vet at jeg skal ha intel conroe E6600.

 

Greit at alle komponenter kommer fra samme webshop. Det ville også passet fint om netshopene hadde mulighet til å sette sammen datamaskinen og teste at alt fungerer, slik f.eks. netshop tilbyr seg å gjøre.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kurven her (link: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=33004 ) pluss denne (link: https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=30044 ).

 

Kabinett velger du bare en som har ATX støtte, og gjerne har fått god kritikk i prisguiden. Velg en fra f.eks komplett.no eller den nettbutikken du skal å handle fra.

 

Skjermen fikk gode karakterer på hw.no.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Takk for forslag. Men er ikke 7900 gt et kort som gir veldig mye for pengene? Så kan jeg heller vurdere å kjøpe nytt ved senere annledning. Skal ikke drive med noe hardcore overklokking men litt moderat overklokking blir det nok. Ihvertfall hvis jeg ved senere annledning kommer til å kjøpe et skjermkort som gjør at conroe cpu'en blir flaskehalsen.

 

[edit] har ikke fått internett hjemme ennå. Men har bestillt av bredbåndsfabrikken. Så jeg kan bare sjekke denne tråden en gang pr. dag. Sitter på nettkafe nå :blush:

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Av skjermkort gir 7900gt masse for pengene, men jeg vil påstå at x1900xt gir enda mer. Koster kun 2599kr på komplett.no og er litt raskere enn 7900gt. Bare ett tips  :whistle:

6735752[/snapback]

Hm, da er kanskje det veien å gå. Hvis noen kunne satt sammen et system, fra en og samme webshop med enten 7900gt eller x1900xt med en E6600 CPU hadde det vært flotters. Jeg er som sagt ikke helt sikker på hvilke hovedkort som er bra, eller RAM, eller PSU. Har dessuten veldig begrenset tid på å researche dette nå, fordi jeg utelukkende sitter på internett når jeg er på nettkafe, fordi jeg ikke har fått internett hjemme ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...