Gå til innhold

LG med Blu-ray-brenner i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er "CD-DAE"?

 

En slik brenner er ivertfall ikke aktuell for meg før den kommer godt under 2000 kr og har bedre ytelse.

6728782[/snapback]

Jeg gjetter på at DAE står for Digital Audio Extraction, altså CD-ripping på godt norsk :-)

6728843[/snapback]

Det var det jeg fant da jeg søkte i Google. Altså denne flagger med at den er bra til ripping?
Lenke til kommentar
Hva er "CD-DAE"?

 

En slik brenner er ivertfall ikke aktuell for meg før den kommer godt under 2000 kr og har bedre ytelse.

6728782[/snapback]

Jeg gjetter på at DAE står for Digital Audio Extraction, altså CD-ripping på godt norsk :-)

6728843[/snapback]

What do "ripping" and "encoding" mean?

 

"Ripping" refers to the process of extracting audio data from an audio CD (generally via Digital Audio Extraction, rather than via an analogue recording link) and storing it as digital audio data of some form on your PC hard disk.

 

"Encoding" refers to the process of taking uncompressed digital audio data (e.g. WAV files on a PC, AIFF files on a Mac) and compressing them according to a particular compression scheme, such as MP3.

 

So "ripping" would take a CD track and make a file on your PC hard disk. "Encoding" would take, for example, a WAV file on your PC and make, for example, an MP3 file from it. If you take a track from an audio CD and create an MP3 file on your hard disk from it directly, then you are ripping and encoding in one step.

Lenke til kommentar
If you take a track from an audio CD and create an MP3 file on your hard disk from it directly, then you are ripping and encoding in one step.

6729383[/snapback]

Syyyykt :ohmy: en slik en må jeg ha!

 

 

Men kanskje ikke med en gang... ;) Venter og ser hva som blir aktuellt, gidder ikke kjøpe en slik når kanskje hd dvd kan stille opp med noe bedre. Også var det prisen da. den skal ned til 2000 kr, ivertfall.

Lenke til kommentar

Syns virkelig ikke prisen er så utrolig stiv, den er stiv meen. Husker da jeg kjøpte min Plextor 708A dvd-brenner, hadde til og med 8x i +, den gangen da jeg kjøpte den kom den på ~2500,- tror jeg. Selv da hadde dvd brennere vært på markedet en stund.

 

Selv syns jeg denne teknologien er nokså fersk, så 4000,- for en brenner, da begynner vi å snakke ^^

Lenke til kommentar

Jepp, prisene må droppe noe sykt for at det skal bli interresant. For min del til godt under 500kr slik at de blir konkurransesyktige med DVD-spillere og selv da bør de også vise konkurransedyktige spesifikasjoner på DVD-brenning, CD-brenning og ha SATA tilkobling. Jeg ser ikke for meg at jeg kjøper en slik de nærmeste 2 årene.

 

Lenge leve harddisk som lagringsmedie :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...