Gå til innhold

GeForce 7900GT 520M eller GeForce 7950 GT ?


KenBjork

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er like om hjørnet at jeg skal kjøpe meg skjermkort da det er det eneste jeg mangler etter at jeg heiv meg på bølgen av oppgradering når x2 falt i pris.

 

Hadde vel så å si valgt meg ut XFX GeForce 7900GT 520M Xtreme 256MB til 2529,-

https://prisguiden.no/product.php?productId=44258

 

men nå ble jeg litt usikker... via den artikelen som omhandler de 2 kommende kortene..

GeForce 7950 GT, Kjernefrekvensen skal være på 550 MHz og minnet på 1400 MHz effektivt med 512mb minne.

Og XFX 7900gt m520 har kjerne 520MHz og minne 1500MHz med 256mb minne.

Hva lønner seg vs på de 2 da? prisen kommer på samme leia i følge artikkelen, Veiledende pris skal være satt til $300. Det betyr nok en pris her til lands på noe over 2500 kroner inkl. mva.

http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...te_maaned/28640

 

Så venter jeg på 7950gt eller velger jeg som tenkt så lang xfx sitt 7900gt M520?

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du venter på 7950gt ...

I høyere oppløsninger så lønner det se med 512mb 1680x1050/1600x1200 -->

 

kjerne frekvensen er også høyere og det er viktigere å ha høyere kjerne frekvens enn minne frekvens i pill mener jeg men er ikke helt sikker ...

6728181[/snapback]

 

Takk for svar du.

Okey, pr dd så har jeg ikke skjerm som klarer mere enn 1280x1024 da. men det kan jo komme en dag sener ;)

 

hva med bit på 7950gt? fortsatt 256 tro?

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Det er enten det eller 512bit er ikke helt siker ...

 

det var en artikkel om 7950gt på hardware for ikke så lenge siden og der tror det det stod nevnt ...

 

Da er det bare å leite da vettu ;)

6728221[/snapback]

 

Link til artikkelen i første innlegget mitt ;)

Men stod ikke noe om bit der. Får kanskje vente litt og se, skal jo kom i førstkommenede mnd så

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Beklager leste ikke første post så nøye :blush:

 

Kanskje litt dumt av meg :hmm:

6728278[/snapback]

nææ shit happens :cool:

 

Sjekka litt mere på kort og frekvenser her nå og fant ett her gainward 7900gt 256mb, som har frekvenser på : kjerne 550mhz, minne 1400mhz.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321075&view=detailed

 

Kan vel kanskje klokke dette litt også...

Er ikke rare prisforskjellen på disse kortene da men,så sånn sett spiller det ingen rolle hvem av de man kjøper.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Det Gainward kortet har jeg ;), godt fornøyd med det, men det klokker ikke like bra som mitt XFX 7900GT 470M som greier 570/1860. Gainward kortet mitt er ikke noe bra på minnet der greier det vell maks 1600mhz. Men kort er som sagt forskjellige, du kan være skikkelig heldig og lite heldig, men for og si det sånn så er det ytelse i massevis :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...