Gå til innhold

Garantispørsmål, kjøp av ny 20-21 skjerm


parallax313

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har hatt en Xerox 19" LCD XA7-192i i cirka ett år nå. Over sommeren har jeg bemerket meg forskjellige abnormaliteter på skjermen. Det er grå/spøkelseliknende grå/mørke linjer som har kommet på skjermen. Bildet har også brent seg inn diverse plasser (skrur av skjermen når den ikke er i bruk etter 5 minutter, men bruker den ganske mye hver dag). Se bildet under for hvordan det ser ut.

 

untitled1mo6.th.jpg

 

Håper dette går på garantien, angrer virkelig på dette kjøpet.

 

Jeg er nå på jakt etter en ny skjerm. Enten 20" eller 21". Driver mye med gaming, lurer derfor på om det er noen vits å kjøpe en widescreen skjerm, da dette er lite støttet i spill? Ellers bruker jeg skjermen en del til å se filmer på. Trenger en skjerm som ikke har noe etterslep og som ikke brenner inn bildet, gode kontrastforhold, bra bakgrunnsbelysning, og helst lite refleksjon. Pris er ikke noe stort hinder.

 

Noen anbefalinger? :)

Endret av parallax313
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har liknende problemer med begge mine LaCie 20" LCD skjermer, og skrev en tråd om det for et par dager siden.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=618460

 

Generelt sett går det ikke på garanti, fordi effekten er "midlertidig". Selvsagt kommer den alltid tilbake, men er effekten tilstede hos deg selv etter du skrur av skjermen? Hvis ikke tviler jeg på at du får det på garanti.

 

PS: Bildet sa meg ingenting, det må være et fotografi for å få effekten fram. Antar du har brukt print screen? Print screen tar hva skjermkortet sender, ikke hva skjermen viser :)

Lenke til kommentar

Jeg er er rimelig sikker på at effekten ikke bare er midlertid. Hver gang jeg skrur på skjermen er den der, nøyaktig samme mønsteret hver gang (både spøkelseeffekten og det som er brent inn). Hvordan kan jeg vite om effekten er tilstede hvis jeg skrur av skjermen? :p

 

Ja, jeg har brukt printscreen. Men om jeg hadde tatt et fotografi av skjermen ville det jo sett likedan ut. Det du ser på skjermbildet over er slik det faktisk ser ut på skjermen.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det, det er jo det jeg sier :) PrintScreen tar bare hva skjermkortet sender ut, ikke hva skjermen viser. F.eks., hvis du skrur ned på kontrast på skjermen, vil ikke dette vises med printscreen. Hvis du har døde piksler, vil heller ikke dette vises ;)

 

Alt jeg ser er grått. For å ikke drite på draget, fyrte jeg bildet opp i Photoshop og sjekket. Hele skjermen er #696969, eller grått.

 

Hør med garanti, er det permanent som du sier er det bare å hyle :thumbup:

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Hehehhe, utrolig dumt tenkt av meg. Jeg ser at det er kun ett grått bilde med feilene "overlagt" nå når jeg scroller opp og ned ;)

 

Skal prøve å ta fotografi av skjermen, hvis jeg får tak i kameraet. Hørte med Komplett om dette gikk på garantien, men de sa bare at jeg kunne sende skjermen til dem for sjekk/reparasjon. Ikke mye konkret med andre ord.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...