Gå til innhold

Microsoft-domener utnyttet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo ikke bare saksøke, de har jo kjøpt nettsiden. egentlig må dette da føre til at microsoft må betale for og kjøpe tilbake nettsidene...

 

Virker jo teit om jeg kunne saksøke folk som registrerte et domene som lignet på det jeg hadde.

 

Eks. jeg hadde et selskap microsoft og laga et produkt movie maker, vis da noen laga ei nettside som hette movie maker, før jeg kjøpte det, da kan jo ikke jeg kreve at de fjerner sida for jeg synes den var krenkende for mitt firma.

 

...Eller er det blitt slik at en kan det? :hmm:

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

Les på eksempelvis NORID sine sider..

 

Dersom du kan bevise at 1) domenenavnet referer til din bedrift/ditt produkt og 2) andre har i ond hensikt opprettet domenenavnet for å dra nytte av ditt varemerke, kan du kreve å få domenenavnet overført.

 

Greit, det er litt mer komplekst enn det, men det er hovedregelen. Tenker det er hva som skjedde med den første google.no ("Her åpner snart norges googleste brillebutikk")

 

Så lenge brillebutikken ble opprettet etter at google ble stiftet så er det hevet over all tvil at de brukte domenenavnet til å kapre kunder som tastet feil..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

NORID har veldig klare regler for .no-domener, det er endel verre med utenlandske humbug registrarer av ymse sorter.

 

F.eks får du ikke lov å registrere jeg_hater_microsoft.no fordi det vil bryte begge lovene over.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Jeg sier bare lykke til med søksmål. Det vil nok ta en del tid om eieren(e) av domenene ikke gir seg.

 

Kan jo ikke bare saksøke, de har jo kjøpt nettsiden. egentlig må dette da føre til at microsoft må betale for og kjøpe tilbake nettsidene...

 

Virker jo teit om jeg kunne saksøke folk som registrerte et domene som lignet på det jeg hadde.

 

Eks. jeg hadde et selskap microsoft og laga et produkt movie maker, vis da noen laga ei nettside som hette movie maker, før jeg kjøpte det, da kan jo ikke jeg kreve at de fjerner sida for jeg synes den var krenkende for mitt firma.

 

...Eller er det blitt slik at en kan det? :hmm:

6727728[/snapback]

For de som har nok penger så kan de det i ulike land ja. Veldig trist, men sant.
Lenke til kommentar
Viss det står microsoft.info o.l kan jeg sjønne.

Men hvem skriver så feil som dette: 1microsoftofficeonenote2003serial67.info?

Ehh.. skal man ikke på micorosoft.com?

den som skriver så feil bør bli ytnyttet.... :p

6728180[/snapback]

Hørt om søkemotorer?

Sider med søkeordene i domenet og URL kommer ofte høyere på listen.

 

Sant. Anders: Tror jeg det er sånn at dem som registrer navnet først (enten som domene, varemerke eller firmanavn) har rettet til domenet og bruke navnet.

 

Sånn at vis noen hadde registrert navnet Google før Google kom på det norske markede, hadde de hatt retten til navnet.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Viss det står microsoft.info o.l kan jeg sjønne.

Men hvem skriver så feil som dette: 1microsoftofficeonenote2003serial67.info?

Ehh.. skal man ikke på micorosoft.com?

den som skriver så feil bør bli ytnyttet.... :p

6728180[/snapback]

 

Kanskje du selv skal ta en tur til www.micorosoft.com å se selv hvor enkelt det er å bli lurt?

Jeg støtter at eiere av populære/store nettsteder tar affære i tilfeller som dette.

 

P.S anbefaler ingen å benytte den linken da det er bare noen som utnytter navnelikheten

 

Wildthing

Endret av Wildthing
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...