Gå til innhold

HTPC <10 000


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter et bra oppsett. Ønske fortrinnsvis å bruke den til film, men ønsker også muligheten til å spille/ kjøre programmer. Kombinasjonen film/ spill er visst ikke den mest optimale etter det jeg har lest.

 

Jeg tenker meg et oppsett alla "mest for pengene":

 

Cooler Master Cavalier 4 Kabinett, 350w PSU

MSI K9NGM2-FID, nForce430+GeForce 6150,

Vantec USB2 multikortleser 3.5" sort /

Samsung DVD-brenner SH-S162L IDE

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket AM2,

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

Samsung SpinPoint T133S 400GB SATA2

MSI GeForce 7600GT 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI-I/Tv-Out, Passive

Microsoft MCE Keyboard WinXP

Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE, PCI,

Fjernkontroll og IR til MS Media Center

 

På dette oppsettet kommer jeg ut med en pris på under 9000. Hva tror dere? Noen erfaringer?

Endret av Dentro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som et helt ok oppsett det der. Jeg ville satset på en X2 CPU siden de er relativt billige nå for tiden. De gir nok ikke så mye mer spillytelse ennå, mye på grunn av at de har litt lavere klokkehastigheter men sansynligheten for mistede bilder under filmavspilling og opptak fra TV blir vesentlig mindre. Altså bedre flyt. Om du velger enkeltkjernen 3500+ så skal det gå fint an å oppgradere til K8L senere om du får lyst til det.

 

PS. Det står "over 10 000" i overskriften.

Lenke til kommentar
Det ser ut som et helt ok oppsett det der. Jeg ville satset på en X2 CPU siden de er relativt billige nå for tiden. De gir nok ikke så mye mer spillytelse ennå, mye på grunn av at de har litt lavere klokkehastigheter men sansynligheten for mistede bilder under filmavspilling og opptak fra TV blir vesentlig mindre. Altså bedre flyt. Om du velger enkeltkjernen 3500+ så skal det gå fint an å oppgradere til K8L senere om du får lyst til det.

 

PS. Det står "over 10 000" i overskriften.

6727384[/snapback]

 

Takker for hurtig svar!

Kikket litt på AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB også. Da bikker jeg 10 000 som forsåvidt er greit. Hvordan jobber x2 cpu i forhold til enkeltkjerne?

 

ps.Overskrift fikset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...