Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Hva du jobber som: Bilmekaniker u/fagbrev
Hvor gammel du er: 24
Hva du tjener du i årslønn: Rundt 290.000,- lite eller ingen overtid
Hvor mye betaler du i skatt? Tabell. Rundt 32%
Utdanning: 3-årig VGS, diverse tekniske kurs i regi forsvaret. Merkespesifiserte kurs.
Goder: Fri bruk av verksted på hobbybasis. Sparer mye penger på bilhold!

Slutter dog snart for videre utdanning da :)

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du jobber som: Har per dags dato en støttekontaktjobb, men søker deltidsjobb fram til jeg skal i førstegangstjeneste fra Januar.

Hvor gammel du er: 18 år

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Støttekontaktjobben: 130 kr timen + 300 kr utgiftsdekning + 4,05 kr per km i kjøregodtgjørelse (kjøring til og fra eget hjem).

Hvor mye betaler du i skatt? Har frikort.

Utdanning: Ferdig med videregående.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva du jobber som: Trainee Observer (Seismikk)
Hvor gammel du er: 27
Hva du tjener du i årslønn: 440 000 (15% mer etter endt traineeperiode paa 3x5 uker)

Mulighet for bonuser etter endt traineeperiode.
Hvor mye betaler du i skatt? Tabell, 80 000 i skattefradrag.
Utdanning: Fagbrev, energimontoer
Goder: Endel gratis kurs, som f.eks offshore sikkerhetskurs. 5-5 rotasjon, noen vil kanskje kalle det en ulempe, jeg er fornoeyd. Gode pensjons og spareordninger.

Endret av Obskar
Lenke til kommentar

 

 

Hvor mye betaler du i skatt? Altfor mye

 

 

 

Ser det er mange som bruker denne, hvorfor får dere ikke nytt skattekort om dere betaler for mye?...

 

I mitt tilfelle, som selvstendig næringsdrivende er det egentlig en fordel for meg å få tilbake mye på skatten på høsten. Dette fordi markedet er utrolig tregt om sommeren i min bransje.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor mye betaler du i skatt? Altfor mye

 

 

 

Ser det er mange som bruker denne, hvorfor får dere ikke nytt skattekort om dere betaler for mye?...

 

I mitt tilfelle, som selvstendig næringsdrivende er det egentlig en fordel for meg å få tilbake mye på skatten på høsten. Dette fordi markedet er utrolig tregt om sommeren i min bransje.

 

 

Men da burde du jo heller skrive, betaler for mye slik at jeg får tilbake penger når markedet er tregt... Utrolig mange som sutrer om at de betaler så mye i skatt så får de tilbake to månedslønninger om sommeren. Det blir for dumt.

Lenke til kommentar

 

 

Men da burde du jo heller skrive, betaler for mye slik at jeg får tilbake penger når markedet er tregt... Utrolig mange som sutrer om at de betaler så mye i skatt så får de tilbake to månedslønninger om sommeren. Det blir for dumt.

 

 

Tror faktisk du misforstår flertallet om hva som ligger i for mye... du tolker det som at folk betaler mer enn de skal og dermed får igjen.

 

Jeg ville tolket det som at det rette skattetrekket synes folk er "for mye"...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Tror faktisk du misforstår flertallet om hva som ligger i for mye... du tolker det som at folk betaler mer enn de skal og dermed får igjen.

 

Jeg ville tolket det som at det rette skattetrekket synes folk er "for mye"...

 

 

Dette er jeg også klar over, men jeg hører ofte folk si dette og når jeg spør dem hvor mye de fikk igjen på skatten så er det enorme summer. Altså min konklusjon er at de som mener de betaler for mye skatt faktisk også gjør det. Så det klager seg over noe de selv har satt i stand og jeg er lei av det.

Lenke til kommentar

 

 

Dette er jeg også klar over, men jeg hører ofte folk si dette og når jeg spør dem hvor mye de fikk igjen på skatten så er det enorme summer. Altså min konklusjon er at de som mener de betaler for mye skatt faktisk også gjør det. Så det klager seg over noe de selv har satt i stand og jeg er lei av det.

 

 

Fantastisk å irritere seg over noe som blir skrevet i en slik tråd... nå har jeg sett det også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva du jobber som: "Prosjektingeniør" (i en industriell produksjonsbedrift; ikke oljebransjen)
Hvor gammel du er: 28
Hva du tjener du i årslønn: "35k i måneden" x 12 = 420.000 (før skatt)
Hvor mye betaler du i skatt? Får litt over 25k inn på kontoen i måneden; så la oss si 28 % skatt
Utdanning: 5 årig sivilingeniørgrad fra NTNU
Goder: Jeg har jo fremdeles en jobb å gå til, flere av studievennene mine som fikk jobb i oljebransjen har jo blitt effektivisert vekk ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...