Gå til innhold

Utskeielser midt på natta


Anbefalte innlegg

Hva gjør man når man får utskeielser? Jeg våkna rundt halv fem i natt, som dere ser er det ikke lenge siden. Hadde lavt blodsukker, kjente at jeg hadde skjelvinger og da blir man ekstra sulten, eller man får en skikkelig sultfølelse når blodsukkeret er lavt så jeg spiste rundt 8-9 knekkebrød og 4 glass skummet melk. Jeg gikk helt bananos på kjøkkenet, det har jeg aldri gjort før. Tror det var mat-demonen som styrte meg. Noen andre som har opplevd lignende? Dette må bli et engangstilfelle, hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ofte den følelsen midt på natten, hvor jeg bare MÅ ha mat eller vann eller noe. Og om jeg ikke spiser blir jeg dritkvalm om morgenen. Men det kan ofte være fordi du har spist noe dagen før som gjør deg sulten igjen.. eller ikke spist særlig i det hele tatt?

6726952[/snapback]

 

Jeg hadde vel egentlig spist ganske normalt den dagen, men jeg spiste ikke etter kl 6-7 på kvelden, prøver å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Jeg trener mye, så og si hver dag og hvis jeg ikke får i meg nok næring etter trening merkes det fort og jeg må opp å spise.

6760028[/snapback]

Prøv å øk på med litt mer proteinkilder før trening, litt mer protein og raske karbohydrater etter trening, og spis noen trege karbohydrater nærmere kvelden.. med mindre jeg tar feil nå, så skal det kanskje være løsningen.

Lenke til kommentar
Jeg trener mye, så og si hver dag og hvis jeg ikke får i meg nok næring etter trening merkes det fort og jeg må opp å spise.

6760028[/snapback]

Prøv å øk på med litt mer proteinkilder før trening, litt mer protein og raske karbohydrater etter trening, og spis noen trege karbohydrater nærmere kvelden.. med mindre jeg tar feil nå, så skal det kanskje være løsningen.

6760112[/snapback]

 

Takker for tipset, skal prøve å konsentrere meg om disse punktene framover.

Lenke til kommentar
Zethyr. i hvilken mat er det trege karbohydrater? Knekkebrød?

6760564[/snapback]

Jeg er ingen ekspert (jeg spør enda om mat-tips selv), men hovedsaken er at jo mer fiber/protein etc. du har rundt karbohydratene, jo tregere taes de opp. Rugsprø, knekkebrød, grovbrød osv. vil derfor være bedre (og vare lengre som energikilde i magen) enn loff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...