Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan installere firmware?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høyst sannsynlig ved å brenne ut .bin-filene på en CD/Image ved hjelp av Nero eller andre brenneprogram, og så kjøre fra CD/boote fra CD.

 

.bin er i hvertfall en image-fil på linje med .iso og Neros .nrg.

 

PS. Hvis dette er en CD du må boote fra holder det ikke helt å brenne et image på disk, da må du ha det på en fysisk plate...

Lenke til kommentar

En litt mer sannsynlig løsning:

 

Er Corega maskinen din en router? I såfall logger du deg inn på kontrollpanelet og finner frem til siden hvor du kan oppgradere firmware.

Som regel får du valget om å velge fil fra harddisken din, og så gjør den resten selv.

 

til Playmofetish:

.bin filnavn er bare en forkortelse for binary, og har ikke noe med image filer å gjøre annet enn at de fleste brenneprogram klarer å gjette seg frem til innholdet på .bin filer du gir dem. Som regel skal det følge med en media descriptor fil (eller .cue) som forklarer programmene hvordan .bin filen er oppbygget og dermed gir mening til innholdet.

Lenke til kommentar
Ser at firmware fra corega er .bin filer, hvordan installerer jeg den/dem?

6726607[/snapback]

 

Vanligvis følger det med en EXE fil du kan kjøre, som installerer BIN filen for deg. Siden det er snakk om firmware, er BIN filen det som lastes til EEPROM brikken i routeren eller apparatet som skal oppdateres.

Jeg kikket her: http://www.corega-asia.com/support/download/firmware.php

og zip filene inneholder EXE filer.

Med min NEC brenner er dette standard prosedyre ,og EXE filen sjekker også versjonen og størrelse slik at jeg ikke prøver å klone et vaskemaskin program inn i brenneren, samt at den tar BACKUP av min gamle BIN og lagrer denne som BIN.OLD. Samme med min gamle Siemens mobil.

 

Husk å ALLTID ta en kopi av BIN filen som allerede fins der, så du har en retrett-mulighet. Dersom strømmen skulle gå mens du holder på eller du aborterer, er du garantert en grønnsak som må flashes på nytt, evt. blir ubrukelig. :D

 

Gud LØKK !! :cool:

 

 

EDIT: Slått av Ashmantle :(

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...