Gå til innhold

Viasat og CD på Dreambox 7020S


Anbefalte innlegg

Hei, trenger noen som kan forklare meg hvordan jeg får viasat og canal digital til å funke på Dreambox 7020S

 

Fikk høre at jeg måtte flashe Dreamboxen med Gemini, og innstallere noe Cam greier. Newcamd eller NewCS tror jeg det var.. Har gjort dette, men vet ikke helt om jeg har gjort rett. for det funker dårlig..

 

Jeg gikk bare på download and install cam, men vet ikke om det er noe innstillinger jeg må gjøre for at det skal funke? lastet også ned noe cam config til canal digital og dm7xxx men ingen forskjell.

 

Får bare inn et par kanaler, og bare jalla kanaler jeg aldri har hørt om. Ellers er det bare sort.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, trenger noen som kan forklare meg hvordan jeg får viasat og canal digital til å funke på Dreambox 7020S

 

Fikk høre at jeg måtte flashe Dreamboxen med Gemini, og innstallere noe Cam greier. Newcamd eller NewCS tror jeg det var.. Har gjort dette, men vet ikke helt om jeg har gjort rett. for det funker dårlig..

 

Jeg gikk bare på download and install cam, men vet ikke om det er noe innstillinger jeg må gjøre for at det skal funke? lastet også ned noe cam config til canal digital og dm7xxx men ingen forskjell.

 

Får bare inn et par kanaler, og bare jalla kanaler jeg aldri har hørt om. Ellers er det bare sort.

 

Noen som kan hjelpe?

6722846[/snapback]

Har du fått det til?

Lenke til kommentar

fikk litt hjelp fra en som kunne og fikk fiksa CD hvertfall, var egentlig bare å velge rett cam, noe jeg ikke hadde gjort. :blush:

 

på viasat fikk jeg vite at jeg måtte inn i config fila via DCC og legge inn et nr som jeg skulle finne på den orginale viasat tuneren, gjorde dette men har tydeligvis ikke gjort det rett.. fikk bare at kanalene ikke kunne dekrypteres.

 

Skal få en med litt mer peiling til å komme bort å se på saken.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
ok, takker og bukker! :)

6783487[/snapback]

 

OBS OBS!! Vær litt foriktig her med digsat.net! Ved første gangs besøk så fikk jeg både Trojan Horse og Downloader virus!!

 

Avhengig av hvordan du har satt opp leseren med sikkerhet så vil du muligens få en advarsel om at siden vil koble seg til en ekstern datakilde.

 

Får vel være takknemlig for at Norton Antivirus tok begge.

Lenke til kommentar

Jaha?

 

Man får ikke virus bare ved å besøke et forum. Har vært der lenge og aldri fått et virus der.

 

Phax: Siden du har DM7020s anbefaler jeg deg å bruke USB minnebrikke bak.

 

1. Legg inn nyeste Gemini via web interfacet.

 

2. Bruk flashwizard og legg de imagene du skal bruke på minnebrikka.

 

3. Last ned newcs + Mgcamd, den tar Viasat uten å måtte bruke boxid.

 

Den emuen du har nå heter Newcamd med cardserv som kortserver, da må du ha box id. Bruker du camen MGcamd og NewCS som kortserver trenger du ikke boxid. (Kan også bruke andre cammer som bruker NewCS som kortserver).

 

Ta deg en tur på Digsat.net så får du masse informasjon om det meste du trenger å vite om hvordan du kan utnytte din DM7020.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Jeg har tenkt å gjøre det samme som phax.

 

men et spørsmål!

 

- Må jeg ha start pakkene til Canal Digital og Viasat for å få inn alle?

Jeg kjenner noen som har dreambox med alle kanalene til Viasat og Canal Digital. Og han sa jeg kunne koble meg inn å cardsahre med han.

 

Er dette mulig?

 

Må jeg ha start pakkene til Canal Digital og Viasat?

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...