Gå til innhold

FM nettet i norge - minst brukte frekvens?


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Noen som har peiling på hva den minst brukte FM frekvensen i norge er (nærmere bestemt ved lillehemmaer - oppland)? Har en FM sender som jeg gjerne skulle ha hatt til å sende på best mulig frekvens slik at den ikke forstyrres av all den dritten de sender på radioen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det må vel nesten være lov? FM adaptern til iPod er jo lov...  :hmm:  Ville tippe det var de øverste frekvensene som var minst brukt. Det er det her i alle fall (oslo)... Mulig jeg tar feil på alt jeg sier  :D

6722961[/snapback]

Nei, FM-senderen til iPod er ikke lov i norge. All radiovirksomhet over FM-båndet må det søkes konsesjon om...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Det er nok ulovlig, så du må nok gå en rundt med Post- og Teletilsynet

6723217[/snapback]

Det står at den sender 5 meter, men hadde signal 75-100 meter unna når jeg sendte på en ubrukt kanal (96.5MHz). har en som bare sender på én fast kanal, P3 sin, og den mister signalet etter en halv meter 0.o

 

edit: vurderer bluttooth sender og hodetelefoner, men er dyrere og ikke så mye man kan bruke den til. med FM sender kan jeg eks kjøpe slike billige radioer på europris og ha trådløse høytalere, dog med redusert lydkvalitet, og fm sender kan man bruke i bil ^^

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...