Gå til innhold

TEST: Pentium 4 Extreme Editon 965 - Overklokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette synes jeg var en meget unødvendig artikkel. Hva i all verden er poenget?

Bevise noe som alle vet fra før, at Kåre 2 er desidert best og at netburst er en skam i Intels historie. Snakker om agurknytt. Gla jeg ikke betaler lisens for å lese Hardware..... :nei:

6722624[/snapback]

Poenget er vel at P-D CPUene sannsynligvis vil bli MEGET billige i tiden fremover og derfor kan bli ett godt kjøp for fattige OCere? Netburst har faktisk gjort en god jobb for Intel med tanke på salg, det eneste problemet med Netburst er at de holdt litt for lenge på samme arkitektur. Willamette(første generasjon) var vel dårlig, led vel under for lite cache? Northwood generasjonen leverte faktisk god ytelse for pengene og meget klokkevennlige CPUer. Prescott var vel heller ikke dårlig, men hadde litt for høy varmeutvikling og havnet i skyggen av Athlon 64. De siste revisjonene av Pentium D er etter min mening også OK, ser man på ytelse, så har de vært på høyde med tilsvarende(prismessig) fra AMD, ett av de store problemene til Pentium D har etter min mening ikke vært at de har vært spesielt dårlige, men Conroe spøkelset....

Lenke til kommentar
Dette synes jeg var en meget unødvendig artikkel. Hva i all verden er poenget?

Bevise noe som alle vet fra før, at Kåre 2 er desidert best og at netburst er en skam i Intels historie. Snakker om agurknytt. Gla jeg ikke betaler lisens for å lese Hardware..... :nei:

6722624[/snapback]

Poenget er vel at P-D CPUene sannsynligvis vil bli MEGET billige i tiden fremover og derfor kan bli ett godt kjøp for fattige OCere? Netburst har faktisk gjort en god jobb for Intel med tanke på salg, det eneste problemet med Netburst er at de holdt litt for lenge på samme arkitektur. Willamette(første generasjon) var vel dårlig, led vel under for lite cache? Northwood generasjonen leverte faktisk god ytelse for pengene og meget klokkevennlige CPUer. Prescott var vel heller ikke dårlig, men hadde litt for høy varmeutvikling og havnet i skyggen av Athlon 64. De siste revisjonene av Pentium D er etter min mening også OK, ser man på ytelse, så har de vært på høyde med tilsvarende(prismessig) fra AMD, ett av de store problemene til Pentium D har etter min mening ikke vært at de har vært spesielt dårlige, men Conroe spøkelset....

6722830[/snapback]

 

Mulig det, men spørs hvor mye billigere. Hva er vitsen med å spare 500-1000 kroner når du skal bygge pc. Har du ikke råd, så la vær er min mening.

Jeg synes ikke noen skal kjøpe en netburst i protest mot Intel, uansett hvor billige de blir. Synes Intel burde beklage den elendige ytelsen, brent alle netburst på et stort bål og tilbut inbytterabatt på core 2 til alle som brenner inne med en netburst.

Lenke til kommentar
Og overklokkede netburst-prosessorer er slettes ikke en utdøende rase nå som vinteren står for tur...

:)

6722758[/snapback]

Det spørs nå som det blir strømkrise og rekordhøye priser. Folk prøver vel heller å fyre med ved og varmepumper.

 

Tor-K-El: Pentium D og EE kan jo være et meget bra valg i stedet for Celeron, Sempron eller Dragon Delonghi dersom prisen blir lav nok ;)

Lenke til kommentar

Jeg blir nå å satse på en E6600 uansett. Venter i spenning på 590 SLI Intel edition. Så et glimt av Asus sitt tilbud i morrest, men var ikke videre imponert. Blir spennende å se etterhvert. Tviler på at EE blir så billig at det er 'for dumt' å ikke kjøpe den, men man kan jo drømme.

Lenke til kommentar
Mulig det, men spørs hvor mye billigere. Hva er vitsen med å spare 500-1000 kroner når du skal bygge pc. Har du ikke råd, så la vær er min mening.

Jeg synes ikke noen skal kjøpe en netburst i protest mot Intel, uansett hvor billige de blir. Synes Intel burde beklage den elendige ytelsen, brent alle netburst på et stort bål og tilbut inbytterabatt på core 2 til alle som brenner inne med en netburst.

6722874[/snapback]

:) Så alle som ikke har råd til å kjøpe en E6600 for å overklokke bør rett og slett la være å kjøpe PC? Synes det var å dra den litt langt, men som du sier; så må de med prisene på billigste Conroe bli ganske billige for at jeg skal se poenget med det. Nå er det imidlertid mye OC som ikke jeg ser poenget i, for mange er det en "sport".

 

Forstår fremdeles ikke hvorfor du sier elendig ytelse, de yter faktisk ikke elendig i forhold til prisen. Dvs med Conroe og prisjusteringene til Athlon 64 X2, så har nok situasjonen endret seg noe, men slik er det med all teknologi; på ett eller annet tidspunk, så skal den skiftes ut og da forhåpentligvis med noe bedre! At enkelte produsenter hele tiden kun lanserer noe som er marginalt bedre, så betyr ikke det at produsenter som lanserer store forbedringer skal svi for det?

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...