Gå til innhold

Siste spørsmål før bestilling


Anbefalte innlegg

…håper jeg, i hvert fall…

 

Dette er PC’en jeg tenker å kjøpe. Men jeg er litt usikker på RAM’en.

 

Valget står mellom:

TwinMOS DDR2 PC4200 1024MB CL4, 64M*8/16chip, 533MHz, 240pin

og

TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB CL5 64M*8/16chip, 667MHz, 240pin

 

Prisen er den samme, men forskjellen er altså:

PC4200, CL4 og 533MHz

mot

PC5300, CL5 og 667MHZ.

 

Jeg ser at mitt hovedkort ”Supports DDR2 800/667/533 memory”, så det bør være greit. Men hva betyr de andre forkortelsene (PC5300 og CL5)?

 

Med andre ord: Er det noen grunn til at jeg ikke skal kjøpe 667mhz-RAM’en, når prisen er den samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC5300 er hastigheten på minnet altså hvor mange MB/s den klarer, så PC5300 klarer maks 5300 MB/s. det er teoretisk ytelse og den virkelige ytelsen vil som regel ikke ligge på det nivået. (tror jeg)

 

CL (CAS Latency) er forsinkelsen på minnet, CL indikerer hvor lang tid det tar fra brikkesettet tar kontakt med rammen til det faktisk får lagra noe der, lavere er altså bedre.

Lenke til kommentar
PC5300 er hastigheten på minnet altså hvor mange MB/s den klarer, så PC5300 klarer maks 5300 MB/s. det er teoretisk ytelse og den virkelige ytelsen vil som regel ikke ligge på det nivået. (tror jeg)

 

CL (CAS Latency) er forsinkelsen på minnet, CL indikerer hvor lang tid det tar fra brikkesettet tar kontakt med rammen til det faktisk får lagra noe der, lavere er altså bedre.

6722805[/snapback]

 

 

OK, da skjønner jeg i hvert fall hva tallene betyr.

 

Hvilket minne ville du valgt?

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke valgt Twinmos, det er vist mange som har hatt dårlige erfaringer med de, så da kan du likegodt spare deg for eventuelle framtidige problemer ved og kjøpe et annet merke.

GeIL DDR2-667 2048 MB kan være et godt valg, litt dyrere men...

6722946[/snapback]

 

 

Det er jo greit å vite, ja.

 

Kunne tenkt meg å kjøpe fra pcutstyr, for å bestille alt samme sted, og der har de ikke Geil.

 

Men Corsair er vel også et greit merke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...