Gå til innhold

tele 2 priser


Anbefalte innlegg

Har fått meg ny telefon med tele2 pluss abonn. og testa den litt på internett igår. Så littegrann på tv2 (et klipp) og surfa litt. Ifølge mobilen har jeg totalt lasta ned 3 035 123 B og sendt 228 204 B. Snakker vi bits eller bytes her forresten? Hvor mye koster det jeg har brukt foreløpig? Bare for å få en indikasjon på hvor mye det egentlig koster å surfe. Håper noen kan svare meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

B = byte og b = bit.

 

Du har lasta ned ca 3 millioner bytes = 3 MB.

 

Og i følge tele2 sine priser, så koster de første 0,5 MB 19 kr og mellom 0,5 til 20 MB, 14,50 KR.

 

Ditt forbruk:

19 kr + 14,50 kr = 33,50 kr (tror jeg)

 

EDIT: Sett litt feil, ser ut som Tele2 regner prisene sine i Mb, Mbit, og da blir regnestykket litt annerledes..

 

http://www.tele2.no/privat/mobil/produkt.c..._mobil_pluss_ny

Endret av fAight
Lenke til kommentar
Har fått meg ny telefon med tele2 pluss abonn. og testa den litt på internett igår. Så littegrann på tv2 (et klipp) og surfa litt. Ifølge mobilen har jeg totalt lasta ned 3 035 123 B og sendt 228 204 B. Snakker vi bits eller bytes her forresten? Hvor mye koster det jeg har brukt foreløpig? Bare for å få en indikasjon på hvor mye det egentlig koster å surfe. Håper noen kan svare meg.

6722141[/snapback]

Tele2 har en kalkulator på http://www.tele2.no/privat/mobil/priser.cf...lle_Mobilpriser som du kan bruke for å regne ut pris på data trafikk

Lenke til kommentar

Ok. Men da betyr det jo at jeg har brukt 24 Mb da.

Mener du da at jeg iflg. Tele2 skal betale 19 + 14,5 + 9,30 = 42.8 kr? Og at jeg da videre bruker tjenesten gratis denne måneden ettersom jeg allerede har lastet ned mer enn 20 Mb. Jeg trodde prisene var pr. Mb, ikke at det kosta 14,5 for alt mellom 0,5 til 20 Mb. Men på den annen side, skulle det være prisen pr. Mb ville jeg allerede ha brukt 24 x 9,3 = 223.2 kr på 5 min surfing og det er jo sinnsykt mye.

Lenke til kommentar

Ja så den, takker.

Nå oppgir de plutselig i MB istedet for Mb, men satser på at den kalkulatoren er riktig.

 

Vet dere forresten om den datatelleren som ligger i telefonen følger telefonen eller sim-kortet? Skifta mobil nå og mener at datatelleren i den nye mobilen sto på 0 da jeg skifta.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...