Gå til innhold

Prisoverslag over gamerpc


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Lurer på hvor mye enn "gamer" pc koster visst man kun kjøper det mest nødvendige..

Tenker på da:

 

*Hovedkort

*prosessor

*harddisk

*lydkort

*kabinet/strømforsyning..

*skjermkort

 

 

That's it.. (trur jeg)

 

Ville ha kjøpt denne http://www.dinside.no/php/art.php?id=313819

eller denne http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10500938

 

Her følger det med så mye krimskrams så jeg ikkje har bruk som f.eks. Windows, høgtalere ++...

 

Må da gå ann og bygge enn pc enn god del billigere når man kutter vekk det unødvendige, men pcen må ha samme Spec. som f.eks.. Skjermkort, prossesor osv.. skal brukes til spill og krevende 3d-programmer...

 

Kansje noen hadde kunnet fisket frem noen pris antydning over dette?? rolleyes.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5-8 tusen om du skal ha en bra sprek maskin, men det kommer selvfølgleig helt ann på hvilken prisklasse du sikter mot. Over 8-9 tusen uten skjerm, så begynner du å få veldig lite igjen for pengene.

 

Du må nesten spesifisere hva du er villig til å betale. En gamer pc kan jo være en billig gamerpc, eller en high-end gamer pc, og de koster ikke akkurat det samme =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Til en Gamer PC så må man jo ha Windows da. Nesten ingen spill som går under Linux ennå.

Og med de nye reglene for OEM lisenser så kan du ikke ta med deg lisensen når du bytter hovedkort.

6722287[/snapback]

 

Jeg skjønner hva du mener.. men det jeg mente var og kjøpe pc, uten at windows følger med= det blir billigere vettu :)...

 

Jeg sikter mot samme Klasse som det linkene eg lagde til, men er det billigere og bygge samme pc selv? tar da self. vekk høgtalere, operativsystem fra handlelista.... (billigere uten) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...