Gå til innhold

Angånde halo serien


VgRD

Anbefalte innlegg

Jeg var hos en kamerat istad og fikk for første gang prøvd halo 2,offline og online. Halo 1 har jeg bare spilt noen minutter så det skal jeg ikke uttale meg om. Uansett, siden dette spillet blir lovpriset overalt av alle pesoner, så kan noen venligst frklare meg, hvaer det som er så utroli bra/banebrytene/fengende/flott med dette spillet? jeg mener, joda et var jo ett ganske bra spill, men jeg kan ikke si at jeg ble imponert på noe vis, så vær så snill, enlighten me :D

 

P.S. jeg er ikke PS fanboy;)

Endret av VgRD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var hos en kamerat istad og fikk for første gang prøvd halo 2,offline og online. Halo 1 har jeg bare spilt noen minutter så det skal jeg ikke uttale meg om. Uansett, siden dette spillet blir lovpriset overalt av alle pesoner, så kan noen venligst frklare meg, hvaer det som er så utroli bra/banebrytene/fengende/flott med dette spillet? jeg mener, joda et var jo ett ganske bra spill, men jeg kan ikke si at jeg ble imponert på noe vis, så vær så snill, enlighten me :D

 

P.S. jeg er ikke PS fanboy;)

6719001[/snapback]

 

Vel, det er fra 2004, det er forrige generasjon og slikt, så grafikken kan ikke måle seg med det man får til i dag.

 

Men det er vel den klassikeren den er på grunn av den utrolig gode multiplayerdelen.

 

Grafikken er jo også god og gameplayet ruler.

Lenke til kommentar

Det er vel mest pga. flerspillerdelen tenker jeg. Men Halo 1 presset FPS-genren litt videre på konsoller. Er vel derfor den ble så populær. FPS hadde til da vært noe for PC stort sett.

 

Selv syns jeg ikke Halo 2 var noe bra. Nå har jeg riktignok ikke spilt hele, da jeg ikke orket. Men Halo 1 var et meget godt spill med god historie og godt gameplay. Det som skuffet meg med Halo 2 var at de ikke hadde jobbet mye med å utvide gameplayet mer i enspillerdelen, samt banene.

 

For meg virker alt veldig hypet opp i skyene. Men jeg tenker å finne det billig et sted og komme meg gjennom det en dag. Så i tilfeller Halo 3 er noe tess, så kan jeg skaffe meg det. Må få med meg hele historien.

Lenke til kommentar
Gamplayet ruler? kan ikke si at det helt fenget meg.. kan du ikke utybe litt a?

Hvorfor ruler det?

6719063[/snapback]

 

Spillbarheten er veldig bra, fordi kameraet ikke flyter overalt, kontrollene er lette å beherske og man kommer inn i det med en gang.

 

Men man må spille Halo: Combat Evolved for å kunne nyte Halo 2 til det fulle.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med at spillet et veldig hypet opp, og jeg var skeptisk når det første spillet kom ut. Jeg prøvde det hos en venn, og synes det var sånn passe. Jeg ble overtalt til å kjøpe det selv til xbox, og ble helt fanget. Gameplayen, kontrollene, multiplayer, men ikke minst storyen. Genialt spill

Har siden kjøpt Halo 2. Inrømmer at jeg ble litt skuffet av det, synes det var litt lite nytt i 2'ern.

Mener fortsatt at Halo 1 slår alt. Har lastet det ned til Mac'en (hysj :nei: ) og spiller det hele tiden. Jeg foretrekker faktisk å sitte foran dataen og spille Halo fremfor å sitte på 61¨tv med xbox 360 og GRAW.

Lenke til kommentar

taktisk? det fikk ikke jeg med meg:P hehe, eneste jeg så var masse rambo folk.. ikke så artig.

 

Og hvorfor skulle jeg bli mer hekta da det kom? har da vel ingenting å si egentlig, f.eks, jeg testa Gothic 2 for første gang for ca et halv år siden og jeg må si at det var fantastisk :D

Lenke til kommentar
Vet noen om en nettbutikk som selger Halo 2 billig? Gidder ikke legge så mye penger i det. Kanskje hvis jeg bestiller det nå så kan jeg plukke det opp hjemme til helgen, før jeg stikker igjen.

6721577[/snapback]

 

Jeg kjøpte det for 99,- på Elkjøp Storo for 2 uker siden. Vet ikke om den samme prisen gjelder for alle Elkjøp butikker.

Lenke til kommentar
Mpx har originalutgaven til 199, og classic utgaven til 119 kr.

6721658[/snapback]

Høres fornuftig ut. Har sett det selge opp til 400kr ennå...

 

Jeg kjøpte det for 99,- på Elkjøp Storo for 2 uker siden. Vet ikke om den samme prisen gjelder for alle Elkjøp butikker.

6721659[/snapback]

Det gjelder nok ikke alle nei. Har sjekket den lokale Elkjøp-butikken her, men finner det ikke til den prisen. Ligger vel på 300 kr.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
taktisk? det fikk ikke jeg med meg:P hehe, eneste jeg så var masse rambo folk.. ikke så artig.

 

Og hvorfor skulle jeg bli mer hekta da det kom? har da vel ingenting å si egentlig, f.eks, jeg testa Gothic 2 for første gang for ca et halv år siden og jeg må si at det var fantastisk :D

6720597[/snapback]

 

Våpen-taktikk. Mange av multiplayer mapsene har "hemmeligheter". For eksempel, når vi spiller system link 2 mot 3 eller 3 mot 3, med fast flagg på Lockout; Jeg tar flagget, løper mot sniperen, bare at når jeg kommer til døra, hopper jeg oppa "karmen" og vips er jeg oppå der, mens det andre laget er nede på plattformen.

Våpen-taktikk er også noe man burde tenke på. Noob-comboen er et eksempel. Plasma pistolen fjerner skjldet til motstanderen, mens Battle Rifla tar folk uten skjold på ètt skudd i hodet. Ikke lurt å gå med Sverd og Shotgun, liksom...

 

Bare et par eksempler, har mange fler. Dette er taktikk. Lag-taktikk kan jo også nevnes, men det sier jo seg selv.

Lenke til kommentar

Du høres som at Halo er det eneste spillet som har slikt. Halo er som alle andre FPS-spill, bare en mer fengende og dypere historie. Og i tillegg en solid flerspillerpakke.

 

Jeg har nå bestilt Halo 2 for 150kr. Så får vi se om jeg klarer å spille gjennom det denne gangen.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at en gjenganger her er at de som har prøvd det hos en kompis, ikke er fornøyd.

Men når folk får det i hus, så liker de det.

 

Slike opplevelser har jeg ofte med spill. Får liksom aldri "spille-roen" når jeg er på besøk og prøver. Men etter noen timer for meg selv med spillet, så får jeg en helt annen opplevelse. Og da er det bare å samle venner og kjente igjen for gaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...