Gå til innhold

USB switch, ikke hub


Anbefalte innlegg

Lurte på om det fantes noen form for usb switch?

 

Dvs. ikke en nettverksswitch som kobles til pcen via usb (som egentlig bare ville vært teit..) men en switch for usb-enheter som man kan koble til pcen. Sitter på en laptop, og tenkte det ville vært enklest å ha alle de evt. eksterne hdd på en switch, slik at jeg bare trenger å plugge inn 1 kabel i pcen. Har sett at det finns usb hubber, men da deler man bare hastigheten på de enhetene som er koblet til.... ikkesant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men deler båndbredden like mye med en switch som en HUB, men en HUB sender vel dataene til alle enhetene, mens en switch sender til enheten som skal ha dataene.

Tviler på at det er noen merkbar forskjell på USB.

6719196[/snapback]

 

hmm... slik jeg har skjønt det vil en nettverkshub på 100mbit dele de 100 mbitene på alle pcene som er på hubben, mens en switch vil gi 100mbit til hver og en av de pcene som er koblet på den..

 

hvis det da er fakta, vil det ikke være mest hensiksmessig å ha en usb switch, slik at man kan ha full hastighet ut til alle de eksterne harddiskene?

Endret av SjeiK
Lenke til kommentar
Men deler båndbredden like mye med en switch som en HUB, men en HUB sender vel dataene til alle enhetene, mens en switch sender til enheten som skal ha dataene.

Tviler på at det er noen merkbar forskjell på USB.

6719196[/snapback]

 

hmm... slik jeg har skjønt det vil en nettverkshub på 100mbit dele de 100 mbitene på alle pcene som er på hubben, mens en switch vil gi 100mbit til hver og en av de pcene som er koblet på den..

 

hvis det da er fakta, vil det ikke være mest hensiksmessig å ha en usb switch, slik at man kan ha full hastighet ut til alle de eksterne harddiskene?

6723786[/snapback]

 

Trafikken går mellom usb-enhetene og pc'en. Dermed blir det hastigheten mellom pc og switch/hub som blir flaskehelsen. Og siden hastigheten mot pc'en er den samme uansett, så blir det ikke noe froskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...