Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen restarter seg om og om igjen!


Anbefalte innlegg

Når jeg slår på pc'n, og den skal inn i XP kommer den seg til det står "Velkommen" på skjermen. Dermed restarter den seg.

 

Slik fortsetter det i en evig syklus.

 

Får til å starte maskinen i sikkerhetsmodus, så jeg lurer på om det kan være driverfeil etc.

 

Noen her som har erfaring med dette problemet, evt vet hva jeg kan gjøre?? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(kilde)

 

Recovery Settings

 

One of the things that is quite different about Windows XP compared to Windows 9x (9x is shorthand for Windows 95, Windows 98, and Windows Me in all their various versions), is that one can control how it responds to certain critical errors—those that cause the infamous Blue Screen of Death (BSOD). In Windows XP, the default setting is for the computer to reboot automatically when a fatal error occurs. If that fatal error only occurs when you're shutting down, the system reboots automatically.

 

If you haven't changed any of the system failure settings, you should be able to see the error by looking in the Event Log. But a better long-term solution is to turn off the automatic reboot so you can actually see the error when it happens—chances are it will tell you enough about itself to let you troubleshoot further. To change the recovery settings to disable automatic rebooting:

 

1.Right-click My Computer, and then click Properties.

 

2.Click the Advanced tab.

 

3.Under Startup and Recovery, click Settings to open the Startup and Recovery dialog box.

 

4.Clear the Automatically restart check box, and click OK the necessary number of times.

 

5.Restart your computer for the settings to take effect.

 

Now when you go to shut down and a fatal error occurs, you'll at least see it and it won't cause an automatic reboot. You still have to sort out what's causing the problem, but that gets us to the next section quite nicely.

 

Og når du får opp BSOD'en så google feilmeldingen, er garrantert noe info om problemet du får opp :)

6728056[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg fikk samme problem i dag, pcen booter rebooter når jeg loader windows. Ingen safe modes funker. Problemet har ikke vært der før, pcen holder ok temp og det er ikke gjort endringer på hardware. Har ikke hatt problemer med pcen før.

 

Jeg har derimot sett problemet på en annen pc, men da har den startet i safe mode, og etterpå funket som vanlig.

 

Henger meg på trådstarter og vil gjeeerne ha svar.

Lenke til kommentar
Jeg fikk samme problem i dag, pcen booter rebooter når jeg loader windows. Ingen safe modes funker. Problemet har ikke vært der før, pcen holder ok temp og det er ikke gjort endringer på hardware. Har ikke hatt problemer med pcen før.

 

Jeg har derimot sett problemet på en annen pc, men da har den startet i safe mode, og etterpå funket som vanlig.

 

Henger meg på trådstarter og vil gjeeerne ha svar.

6730904[/snapback]

Kommer du i windows i det hele tatt? Prøvd å boote med "last working settong/configuration"?

Lenke til kommentar
Jeg fikk samme problem i dag, pcen booter rebooter når jeg loader windows. Ingen safe modes funker. Problemet har ikke vært der før, pcen holder ok temp og det er ikke gjort endringer på hardware. Har ikke hatt problemer med pcen før.

 

Jeg har derimot sett problemet på en annen pc, men da har den startet i safe mode, og etterpå funket som vanlig.

 

Henger meg på trådstarter og vil gjeeerne ha svar.

6730904[/snapback]

Kommer du i windows i det hele tatt? Prøvd å boote med "last working settong/configuration"?

6741605[/snapback]

 

Tror det kommer ganske godt fram av tråden at ingen av windowskonfigurasjonene fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg har det slik at jeg kommer inn i windows noen ganger. Maskinen kan gjerne restarte seg 20-ganger på rad, også plutselig komme inn i windows.

 

Det har roet seg ned nå, men maskinen restarter seg selv i ny og ne. Mistenker at det kan være maskinvarefeil. Prosessoren min klarer ikke å klokke 2 MHz engang, før maskina blir ustabil og fryser.

Lenke til kommentar
Jeg har det slik at jeg kommer inn i windows noen ganger. Maskinen kan gjerne restarte seg 20-ganger på rad, også plutselig komme inn i windows.

 

Det har roet seg ned nå, men maskinen restarter seg selv i ny og ne. Mistenker at det kan være maskinvarefeil. Prosessoren min klarer ikke å klokke 2 MHz engang, før maskina blir ustabil og fryser.

6754393[/snapback]

 

 

Har det samme, MSI K8N Diamond Plus, WinXP 64, stopper og rebooter ved lasting av ACPITBL.DAT. Siste Bios, starter i safe mode uten nettverk en ytterst sjelden gang.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...