Gå til innhold

Blitz og korte lukkertider


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har hørt at det finnes teknikker for å oppnå korte lukkertider (1/1000 etc.) kombinert med blitzbruk. Bruker i mitt tilfelle Canon 20D og en Canon Speedlite 430 EX blitz som jeg ikke får brukt ved kortere lukkertider enn 1/250 sek.

 

Trenger derfor tips til hvordan jeg kan tvinge kamera til å blitze, også ved korte lukkertider..

 

Mads

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke det er mulig, men vanligvis trenger en ikke så korte lukketider med bilts/godt lys da.

6718821[/snapback]

Huh? Hva mener du med dette? Det er i godt lys man trenger korte lukkertider. Og blitz er et must i sterkt sollys, og i sterkt sollys skal du blende ganske langt ned for å få 1/250 (f/8, hvis jeg ikke tar feil.). Det gjør portretter ganske utelukket.

Tro meg, jeg har slitt med dette siste måneden jeg var i Frankrike. :p Og slik jeg forstår manualen takler ikke den interne blitzen "high speed sync" på mitt kamera.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er mulig, men vanligvis trenger en ikke så korte lukketider med bilts/godt lys da.

6718821[/snapback]

Huh? Hva mener du med dette? Det er i godt lys man trenger korte lukkertider. Og blitz er et must i sterkt sollys, og i sterkt sollys skal du blende ganske langt ned for å få 1/250 (f/8, hvis jeg ikke tar feil.). Det gjør portretter ganske utelukket.

Tro meg, jeg har slitt med dette siste måneden jeg var i Frankrike. :p Og slik jeg forstår manualen takler ikke den interne blitzen "high speed sync" på mitt kamera.

6720627[/snapback]

 

Ups, ikke helt våken når jeg skrev dette her nei :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...