Gå til innhold

– Videotelefoni er en flopp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger ikke være analytiker og komme 1,5 år etter lansering for å kunne si at videotelefoni neppe er det store...

Quoter like godt meg selv fra 1,5 år tibake da produktet nettopp hadde blitt offisielt lansert her i Norge:

Er morro i ca. 5 minutter. Deretter har jeg vanskelig å se nytten av det, bortsett fra videokonferanser ol.

Som praktisk bruk for mannen i gata er det vel stort sett ganske meningsløst med videotelefoni.

3690652[/snapback]

Lenke til kommentar

Noe av det som gjør at det er så lite utbredt er den dårlige dekningen. UMTS dekker i sentrumsområder, men utenfor disse er det dødt. Argumentet med at det er fint for hørselshemmede kjøper jeg ikke helt, det kan da vel ikke være mulig å få med seg alle bevegelsene på den lille skjermen?

 

Må legge til at jeg aldri selv har testet videotelefoni så jeg vet ikke hvor bra det fungerer. Kanskje noen kan fortelle?

Lenke til kommentar
Trenger ikke være analytiker og komme 1,5 år etter lansering for å kunne si at videotelefoni neppe er det store...

Quoter like godt meg selv fra 1,5 år tibake da produktet nettopp hadde blitt offisielt lansert her i Norge:

Er morro i ca. 5 minutter. Deretter har jeg vanskelig å se nytten av det, bortsett fra videokonferanser ol.

Som praktisk bruk for mannen i gata er det vel stort sett ganske meningsløst med videotelefoni.

3690652[/snapback]

6718295[/snapback]

 

 

Omtrent det samme var det også mange som sa om MMS når det kom. Husker det ble testet på tv og det ble slaktet. Først og fremst fordi det var vanskelig å sende (før quickshare..osv) og fordi nettet var ustabilt, og en MMS kostet 10 kr.

 

VT blir nok ikke like stort som MMS, men det kommer til å bli større en det er nå.

Lenke til kommentar

Jeg kunne gjerne brukt videotelefoni for min del, problemet er at de jeg kjenner ikke kjøper ny telefon med en gang det kommer ny teknologi, og 3G-telefonene koster mer enn andre telefoner.. Sist gang (og første gang) jeg brukte videotelefoni var fordi en jeg "kjenner" hadde akkurat kjøpt K600i, og jeg er den eneste han kjenner med mulighet for videosamtale :roll:

Lenke til kommentar

Videotelefoni kommer ikke til å floppe totalt, men kommer defintivt ikke til å bli noe alle bruker hver dag. Per i dag er dette kun en gedigen hype.

 

Synes det er merkelig at de skal ha oss til å tro at 3G = videotelefoni. Etter min mening er videotelefoni-muligheten en av de mindre interessante mulighetene med bredbånd på mobilen.

Lenke til kommentar
Argumentet med at det er fint for hørselshemmede kjøper jeg ikke helt, det kan da vel ikke være mulig å få med seg alle bevegelsene på den lille skjermen?

6718305[/snapback]

Bruker nå videofon og er fornøyd. Må ha den ene armen helt ut og holde mobilen, så får den med mine bevegelser når jeg sier med den andre armen. Det er også et alternativ: plassere den ca 1 meter fra meg på bordet og bruke begge hender. :) Svært mange døve venner bruker det svært mye. Kjøper du denne gangen? :p

Lenke til kommentar

Her er et annet nytteområde:

 

Med videotelefoni kan det være veldig enkelt å forklare veien for noen. La oss si at du har invitert en kompis på besøk, og at han ikke kan veien til huset ditt. Da kan han jo bare ringe deg opp med videotelefoni når han nærmer seg nabolaget ditt og filme veien mens han kjører/går, så forklarer du ham hvilken retning han skal svinge og slikt over høyttaleren.

 

Det bør vel fungere helt ypperlig?

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Omtrent det samme var det også mange som sa om MMS når det kom. Husker det ble testet på tv og det ble slaktet. Først og fremst fordi det var vanskelig å sende (før quickshare..osv) og fordi nettet var ustabilt, og en MMS kostet 10 kr.

 

VT blir nok ikke like stort som MMS, men det kommer til å bli større en det er nå.

6718816[/snapback]

Og MMS spådommene holdt jo også vann: Idag 4 år etter lansering har det ennå ikke blitt det store man hadde håpet på...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...