Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalinger til en bra trådløs rutter!


Anbefalte innlegg

Har et passe stort netverk med 4 stasjonære og 3 bærbare som jeg må kjøpe en ny rutter til.(Pga.lynet)

Huset mitt er av mur. :hrm:

 

Kriterier...

 

- de stasjonære skal jeg ha kabel på

- Sikkert & stabilt netverk

- Enkelt å sette opp

- Laaang rekkevidde på den trådløse biten.

 

(gjerne finne den på komplett sine sider, da jeg sikkert bestiller derfra) :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har noe peiling/erfaring med de nye rutterene?

6719273[/snapback]

 

 

De fleste routerne som selges har 4 LAN porter og mulighet for langt flere trådløse forbindelser enn 3 bærbare.

 

Jeg har min gamle 3Com OfficeConnect som er over 4 år gammel og funker utmerket.

Det eneste jeg kan si, ut fra min personlige vurdering er hold deg unna elkjøp / lefdal produkter som Jensen osv.

Lenke til kommentar
Ingen som har noe peiling/erfaring med de nye rutterene?

6719273[/snapback]

 

 

De fleste routerne som selges har 4 LAN porter og mulighet for langt flere trådløse forbindelser enn 3 bærbare.

 

Jeg har min gamle 3Com OfficeConnect som er over 4 år gammel og funker utmerket.

Det eneste jeg kan si, ut fra min personlige vurdering er hold deg unna elkjøp / lefdal produkter som Jensen osv.

6719300[/snapback]

 

Ok, men hvordan er rekkevidden på rutterene til 3Com vet du det??

Lenke til kommentar

Vært veldig fornøyd med den jeg har, men jeg tror ikke det er de altfor store forskjellene. Det som imidlertid er viktig er plasseringen slik at den står mest strategisk i forhold til brukerne.

 

Grunnen til at jeg påstår at det ikke er de altfor store forskjellene er at jeg bor like ved en blokk med leiligheter og at jeg får inn bortimot 12 andre trådløse nettverk (som mest sannsynlig stammer fra den blokka) og som har tilnærmet jevnt over lik signalstyrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...