Gå til innhold

Ny billig-pc til kjæresten


gnott

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på utkikk etter en god og billig pc til kjæresten.

Skal i hovedsak brukes til skolearbeid, ikke noe spillemaskin.

 

Har sett litt på Toshiba Satellite M70, er dette et godt kjøp ?

 

Er det lurt å kjøpe bærbar med Intel Pentium M prosessor på dette tidspunktet eller burde man kjøpe Duo Core selv om den bare skal bruke til skolebruk og surfing ?

 

Blir 512 MB minne for lite for surfing på internett og ved skolebruk ?

 

Takker for alle svar

 

Gnott

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på utkikk etter noe av det samme, en rimelig bærbar pc. Til skolebruk (som vil si IE, outlook og word), trenger man ikke all verden.

 

Men det er utrolig frustrerende med dårlige skjermer og dårlig batterikapasitet - dette blir jo det viktigste her, sammen med at den skal være bærbar, og ikke slepbar på henger.

 

Trenger ihvertfall ikke Core 2 Duo, men så fort denne begynner å bli tatt i bruk i bærbare, bør vel prisene på resten dumpe litt?

Lenke til kommentar

Batteritiden er ikke så utrolig viktig, men det må vare i 2-3 timer.

 

Pc-en må forresten 15,4" og 60 GB harddisk eller større. 512 MB ram blir det for lite ?

 

Jo prisene vil vel dumpe etterhvert, men er vel lenge til Core 2 Duo kommer slår skikkelig til i bærbare.

 

Noen tips til bærbare i billigklassen som kan brukes i framtiden også ?

 

Gnott

Lenke til kommentar

512 MB ram er IKKJE for lite til surfing, film og skriving...det hadde holdt lenge med 256 (men det gidder ein ikkje kjøpe ...og er knapt å oppdrive i ein ny bærbar...). Uansett er det ikkje så veldig stor sak (som regel) å hive inn ei ekstra minnebrikke viss ein ikkje er nøgd med 512 MB ram.

 

Eg funderer på å kjøpe ein Acer Travelmate 2428AWXMi med ekstra 9 cellers batteri. Den koster på studenttilbodet til Østereng Gruppen (HiA sitt studenttilbod) 5999kr (trur ikkje den koster fantastisk mykje meir utan studenttilbod). Ekstra batteri koster ca. 1100kr. Den har blant anna 14,1 tommer WXGA skjerm, Intel Centrino PM 735A 1.7GHz, 1024 MB ram, 80 GB harddisk, 2,35kg.

 

http://hia.ostereng.no/index.php?visprodukt=4

 

Den er langt i frå perfekt. Mangler blant anna firewire port, dvd brenneren støtter ikkje dual layer formatet og 6 cellers batteri gjev dårleg batteri tid (derfor eg vil kjøpe ekstra 9 cellers batteri). På den andre sida så er den relativt lett, bra med minne, centrino prosessor, rimelig og har grei harddisk.

 

Ellers virker Acer Aspire 1642ZWLMi ganske bra ut (15,4 tommer skjerm). Men den er visst ikkje like lett å oppdrive som for ei lita stund sida.

 

Eg tykjer det som er mest vanskeleg er å begrense seg til det eg faktisk trenger når eg har lyst på det feteste og det beste :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...