Gå til innhold

JVC Everio GZ-MG77 eller Panasonic NV-GS300E-S


Anbefalte innlegg

Har sjekket litt rundt forskjellige kameraer. Har nå (tror jeg da) kommet frem til disse kameraene.

 

Vet det kan være dumt å sammenligne DV og harddiskkameraer i disse tider, men jeg prøver alikevel og ser om noen kan komme opp med funksjoner som veier for eller imot.

 

Lurer også som mange andre på hva man bør velge. Har sett på internet at Everio-serien har dårlige bildefarger enn Panasonic og lurer på om f.eks dette stemmer.

 

Noen har også nevnt at eneste forskjellen mellom Panasonic gs300 og gs180 er DV-inn. Noen som vet noe om dette? Hva finnes det ellers av forskjeller mellom disse kameraene.

 

Stillbildefunksjonen har ikke så mye å si da jeg har digitalt kamera som tar seg av den saken, så ikke tenkt på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan fort verte meir problem å redigere filene frå Everio-kameraet. Adobe Premiere Elements skal ha støtte for filene, men eg trur nok ikkje alle program har det. Filene er og komprimert i langt høgare grad enn DV-opptak, men akkurat forskjellen i fargar og biletkvalitet kan eg ikkje uttale meg om, anna enn at dei billegaste harddiskkameraa frå JVC har fått ein del negativ omtale med tanke på akkurat dette. Har ikkje lest noko spesifikt om dette kameraet.

 

Noen har også nevnt at eneste forskjellen mellom Panasonic gs300 og gs180 er DV-inn.
Om du meiner GS280 er det rett, so vidt eg har forstått, men forskjellane mellom GS180 og GS300 er nok litt større. GS300 har betre optikk blant anna, meiner eg å ha lest.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...