Gå til innhold

Hvordan Bli Bil Selger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo først begynne med å søke jobb hos en bilselger i "jobbuka" om dere har noe lignende. Ellers kan du gå å snakke med den lokale bilforhandleren der du bor, og spør hva han/hun gjorde for å bli hva dem ble og hvilken utdanning dem tok. Tror ikke du må ha så veldig mye mer enn god peiling på bil og at du brenner for jobben. Om du skal selge ei vare trenger du bare å vite litt om markedet og vara du skal selge. Vet ikke om dette gjorde deg så mye klokere, men heldig du som har funnet ut hva du skal bli :(

Lenke til kommentar

En venninna av meg som går på Salg og Service kan visst gå videre på noe som heter Bilselger skole, men hvor mye skole det er, vet jeg ikke :p .

 

Pappa er bilselger, han begynte som hjelpegutt på en bensinstasjon da han var 16 og jobbet seg oppover, han jobber nå som Salgsjef på Toyota tjener vel nærmere 400k (er ikke sikker) han jobbet seg jo oppover, men det tar jo litt lengre tid ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det viktigste er vel at du er flink til å selge og har noe interesse for bil. Fakta om hver enkel bil du skal selge lærer du deg. En annen ting som er viktig i hvert fall i noen områder av landet er at du snakker riktig dialekt. I Stavanger-området skal det visstnok ikke være en eneste bilselger som snakker østlandsdialekt, siden disse ikke blir stolt nok på av lokalbefolkningen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hm, morsomt poeng det med dialekten :) Kan nok tenke meg at det stemmer ganske bra.

 

Bilakademiet koster vel penger, så da slipper vel selv 15-åringer til om det ikke er altfor mange søkere :) Men er vel en fordel at man kan kjøre bil selv...? Kunne ikke stolt på en bilselger som sier at denne er meget god i svingene, når han ikke kan ha prøvd det selv :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...