Gå til innhold

10 Reasons Why the 360 Has Already Won N. America


_norse_

Anbefalte innlegg

10 Reasons Why the 360 Has Already Won North America

 

In general in North America the potential revenue on a game is substantially higher on the 360 than the PS3.  And the costs of developing a PS3 title are also higher than the 360.  Therefore it makes complete economic sense for almost every single next-gen game to be released on the 360.  This creates a virtuous cycle where gamers go where the games are, and the games go where the gamers are.

 

A healthy ecosystem is integral to the success of a console.  The N64, Saturn and even the Gamecube and Xbox to a certain extent didn't have healthy ecosystems and suffered greatly as a result.  The PS2 has the greatest ecosystem ever, and it's doubtful that any console will reach that level again in the foreseeable future.  Right now it's looking like the 360 will have the best ecosystem out of all 3 new consoles, and as a result will achieve the number one position in North America.

 

Jeg føler meg ikke så sikker på at 360 stikker av med seieren i USA, men jeg tror MS vil nærme seg Sony betraktelig denne generasjonen. I Europa er jeg 100% sikker på at PS3 vinner suverent. Europa er ganske så trofaste til Sony. I Japan er jeg litt mer usikker, men det ville ikke overraske meg om Wii tok seieren der, med PS3 på en andre plass og X360 på et 3.plass langt bak de to andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hverken Nintendo eller Sony har fått sine konsoller ut på markedet. Derfor er det nesten umulig å si med sikkerhet hvilken som vil stikke av med seieren sånn sett.

 

Å si at 360 allerede har vunnet i NA er litt vel arrogant. PS2 har en enorm brukergruppe som garantert de fleste vil gå for PS3 og Wii kan utvide sin brukergruppe og øke sstøtten fra utviklere. Alt kan skje i denne generasjonen, for vi har aldri hatt konsoller som er så forskjellig filosofisk. Ene satser på en solid onlineopplevelse, den andre satser på helt ny teknologi og den tredje vil lage en ny spillopplevelse.

Lenke til kommentar
Hadde jeg hatt en slik spåkule hadde jeg sjekket neste ukes lottotall :(

 

Men uansett, hvem bryr seg om hvem som vinner? Med mindre noen sitter på et større antall aksjer i kun ett av firmaene må det vel være blistrende likegyldig. La oss håpe alle går med overskudd og hjelper hverandre åbli enda bedre neste generasjon.

6716512[/snapback]

 

Jepp, helt enig. Det beste for oss forbrukere er at det er 3 konkurrenter på nogenlunde samme nivå som presser hverandre på pris og kvalitet. Tror denne generasjonen blir en av de mest konkurransefyllte generasjonene med slagkraftige maskiner fra Nintendo, Sony og MS.

Lenke til kommentar
10 Reasons Why the 360 Has Already Won North America

 

Snip

 

Jeg føler meg ikke så sikker på at 360 stikker av med seieren i USA, men jeg tror MS vil nærme seg Sony betraktelig denne generasjonen. I Europa er jeg 100% sikker på at PS3 vinner suverent. Europa er ganske så trofaste til Sony.  I Japan er jeg litt mer usikker, men det ville ikke overraske meg om Wii tok seieren der, med PS3 på en andre plass og X360 på et 3.plass langt bak de to andre.

6716059[/snapback]

 

Fyren driter jo seg ut allerede i den første setningen;

I would like to preface this piece by stating that the 360 has won in the competition between it and the PS3.

 

Snakk om å selge skinnet før bjørnen er skutt. :ermm:

 

Kan godt være at han har noen poenger i teksten sin, men jeg har store problemer med å se de.

 

Han driter seg også ut med historieanvisningene i slutten. Det er da jaggu mer betimelig å sammenligne Dreamcast med Xbox360 enn å sammenligne Xbox360 med PS2. Så skal man liksom sammenligne PS3 med Xbox. :roll: Jeg himler uttrykkelig med øyene!!

 

Både Dreamcast og Xbox360 var de første innen sin generasjon og har mye mer til felles enn PS2 og Xbox360..

Lenke til kommentar

Tullete artikkel. Xbox360 har ennå ikke stort større forsprang på Ps3 og Wii enn Dreamcast hadde på Ps2. Konsollkrigen er ennå helt åpen. Dessuten hjelper det ikke å å nevne ørten punkter som gjelder like mye for de andre konsollene som for Xbox360(Ps3 er enklere relativt sett å utvikle for enn Ps2, Wii er enklere enn alle tilsammen. Ps3 og Wii kommer til å ha nedlasting av små spill på lignende måte som 360, men bare at selve onlinetjenesten er gratis. Utgivere vil kunne selge småting over internet akkurat som 360. Osv, osv).

Lenke til kommentar
Tullete artikkel. Xbox360 har ennå ikke stort større forsprang på Ps3 og Wii enn Dreamcast hadde på Ps2. Konsollkrigen er ennå helt åpen. Dessuten hjelper det ikke å å nevne ørten punkter som gjelder like mye for de andre konsollene som for Xbox360(Ps3 er enklere relativt sett å utvikle for enn Ps2, Wii er enklere enn alle tilsammen. Ps3 og Wii kommer til å ha nedlasting av små spill på lignende måte som 360, men bare at selve onlinetjenesten er gratis. Utgivere vil kunne selge småting over internet akkurat som 360. Osv, osv).

6718943[/snapback]

Vi må ikke glemme at PS vant... Derfor så vet vi ingenting ennå tipper på Wii men ja... Snakkes i 2007...

Lenke til kommentar

Folk er stort sett enig i at det er vanskelig å si hvem som kommer til å vinne, og jeg tror ikke det er plass til 3 konsoller på et marked. En må ut, og hvem blir det?

 

X-Box 360 har en forsprang og det skal mye til for at Microsoft giganten taper, men Sony har fått mange fanboys fra de forrige generasjonene, men det holder ikke i lengden. Den dyre prisen til PS3 vil gjøre den uaktuelt for familer med dårlig råd (tenker ikke på Norge der alle har penger til sånt). Nintendo er billigere, men er også svare maskinmessig.

 

Sånn jeg ser det har Nintendo gjort et bra trekk for den har sin målrettet brukergruppe, mens de to vil kjempe med hverandre om resten. Jeg tror ikke at folk ønsker å ha 2-3 konsoller liggende hjemme, og det er nok den maskinen som "nabogutten" har som vil bli kjøpt inn. Snøballen vil da rulle fordi "alle" har den, så vil jeg ha den også.

 

Hvis denne generasjonen varer like lenge som foregående vil Nintendo ha problemer på slutten pga manglende kraft, men da er det ikke verre enn å lansere en oppgradering med HD osv som er tilbakekompatibelt med forrige generasjon :D

 

I Asia er det veldig mye pirat, og hvis noen av maskinene greier å ha absolutt sikkerhet slik at spillkopieringen ikke blir mulig så vil den nok tape der.

 

Så da får tiden vise om hvem som overlever, men hjemme hos meg kommer jeg til å fortsette å ha PS2, og neste maskin som kommer inn blir en Wii :D

Lenke til kommentar

Japan liker ikke xbox. Japan er slett ikke et betydelig mindre marked enn USA.

 

Med andre ord er teorien om sirkelen "brukere/utviklere" basert på feil grunnlag. Japanske utviklere vil med ganske stor sikkerhet fortsette å lage spill til de to japanske konsollene, for ikke å snakke om inhouse-utviklere.

 

Men som vi alle vel skjønner: det er alt for tidlig å spå.

Lenke til kommentar

Med mindre Sony kutter PS3 prisen drastisk umiddelbart etter introduksjon så kommer denne krigen til å stå i spillmarkedet.

 

"Ingen" er dumme nok til å betale dobbelt så mye for en PS3 som for en XBox360 med mindre det er betydelig overvekt av spill de "bare må ha" på denne konsollen ...

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
Japan liker ikke xbox. Japan er slett ikke et betydelig mindre marked enn USA.

 

Med andre ord er teorien om sirkelen "brukere/utviklere" basert på feil grunnlag. Japanske utviklere vil med ganske stor sikkerhet fortsette å lage spill til de to japanske konsollene, for ikke å snakke om inhouse-utviklere.

 

Men som vi alle vel skjønner: det er alt for tidlig å spå.

6721993[/snapback]

 

Japanske utviklere vil nok lage spill til X360 hvis de opplever at de selger bra. Capcom opplever jo knallbra salg av Dead Rising i USA og utalte at de åpner for mer spill til X360. Det igjen kan bedre X360's posisjon på det japanske markedet noe, men neppe mye da det blir trangt om plassen når Wii og PS3 kommer.

Lenke til kommentar
Japanske utviklere vil nok lage spill til X360 hvis de opplever at de selger bra. Capcom opplever jo knallbra salg av Dead Rising i USA og utalte at de åpner for mer spill til X360. Det igjen kan bedre X360's posisjon på det japanske markedet noe, men neppe mye da det blir trangt om plassen når Wii og PS3 kommer.

6722025[/snapback]

 

Poenget mitt var først og fremst at de også vil fortsette å lage spill til de japanske konsollene også. Slik at påstanden om at "spillene lages til den mest solgte konsollen, og konsollen med flest spill selger best (ad. inf.)"-sirkelen er bull. Men joda.

Endret av Kuroneko
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...