Gå til innhold

- Vi trenger en MMS-kultur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle "analytikere" er vel stort sett enig i dette:

I Norge er gjennomsnittsprisen på en MMS fortsatt tett opp under to kroner. Strand mener likevel ikke at prisen er avgjørende.

 

- I perioder med gratis MMS brukte mange dette for å sende tekst. Prisen var for høy i starten, men om det koster 2 eller 1 kroner, gir ingen store utslag lenger. Det handler om å fortelle hvordan MMS skal brukes, forteller han.

 

 

Jeg kan iallfall fortelle at hadde MMS vært på nivå med SMS (2 kr er hårreisende dyrt), så hadde jeg sendt langt flere MMSer...

Lenke til kommentar

ett av problemene kan være det arbeidet det er å sette sammen en mms som er noe mer den ett øyeblikksfoto. nå vet jeg ikke hvordan nyere mobiler gjør det men min T610 er ett lite mareritt av ett publiseringsprogram i miniatyr. og hvorfor skal liksom mms "spilles av" heller den leses av bruker?

 

for å si det slik, mms er for avansert. sms er enkelt å greit, start å skriv. mms minner meg mer om å sette sammen en presentasjon i ms powerpoint eller noe sånt.

 

derfor bruker jeg det bare til å sende bilder. men desverre ser det ut til at noe skjer med bildene ved overføring, så dem blir fordømt små når dem blir lagret. derfor egner det seg ikke å ta disse bildene over på pc. da sender en heller pr epost. og da forsvant hele poenget med mms gitt...

Lenke til kommentar
For mitt vedkommende er prisgrensen lik, smsprisen x 2.

6717029[/snapback]

Enig. Det eneste jeg kunne hatt behov for i MMS-teknologien er at man kan ha mer enn 160-tegn. Men siden jeg aldri skriver SMS over 400 tegn er det rett og slett aldri lønnsomt å sende MMS. Da lønner det seg heller å sende 2-3 SMS.

 

Å sende bilder kan jo være greit når man er på ferie. Men siden det er alt for dyrt i utlandet bruker man gjerne heller SMS og skal man sende korslige "Går det bra med deg"-bilder (som kan være aksaptabelt å bruke 2 kr. på en gang i mellom) men da må man ofte kjøpe bildene til 20 kr! (Noe som også er svindyrt)

Lenke til kommentar
En grunn til at folk ikke "tar av" i gratis/billig-perioder kan jo være at de vet at prisen vil gå opp igjen, og man derfor ikke trenger å legge til seg dyre vaner.

 

Slik tenker iallfall jeg...

6715791[/snapback]

Ja endel tenker nok på det, men jeg tror alikevel fleste flest bruker det siden det er gratis og man kan spare mye på å bruke det istedenfor SMS.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...