Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var noe snakk om 50d rundt jul, men denne kom aldri. Den ble hetende 30d og det var såvidt snakk om noen oppgradering fra 20d i det hele tatt. Søk på 50d på google gir ikke mye informasjon fra den siste måneden, og det har ikke vært noe på forumet om det heller, så jeg vet ikke hvor du har ryktene dine fra. Hva med litt linker?

Lenke til kommentar

1D Mk2 N og 1Ds Mk2 selger alt for godt til å bli byttet ut i år i allefall. I løpet av 2007 vil vi nok se en etterfølger. Ryktene er mange - 22 mpix 5b/s, 18mpix 9,5b/s, Foveon sensor, dual sensor :hmm: og mye mer.

 

Går bare og venter på etterfølgeren til 350D siden den er "moden" til utskiftning i forhold til Canons tidligere sykluser på kameramodellene. Kan jo håpe på 10-12 mpix, 4-5 b/s, brukbar iso 3200, bittelitt større kamera og søker osv osv osv.

 

Gleder meg, selv om jeg er bruker av Nikon for tiden.

 

 

/R

Lenke til kommentar
Går bare og venter på etterfølgeren til 350D siden den er "moden" til utskiftning i forhold til Canons tidligere sykluser på kameramodellene. Kan jo håpe på 10-12 mpix, 4-5 b/s, brukbar iso 3200, bittelitt større kamera og søker osv osv osv.

/R

6720805[/snapback]

 

Vel .. Jeg har har ikke helt tro på det heller, da vil man jo true salget av 30d.

Lenke til kommentar
Går bare og venter på etterfølgeren til 350D siden den er "moden" til utskiftning i forhold til Canons tidligere sykluser på kameramodellene. Kan jo håpe på 10-12 mpix, 4-5 b/s, brukbar iso 3200, bittelitt større kamera og søker osv osv osv.

Vel .. Jeg har har ikke helt tro på det heller, da vil man jo true salget av 30d.

De øker neppe hastigheten på seriebilder i hvert fall, men 10MP og brukbar ISO3200 er vel ikke utenkelig. Tipper de gjør kameraet litt større også, i hvert fall bedre grep og byggekvalitet, uten å legge den for nær 30D...

 

Det som også kan bli litt spennende og se (uten at det egentlig har altfor mye å si) er jo om Canon gjør samme som Nikon, å lage begynner-DSLR med SD-Card i stedet for CF... Det vil jo åpne for en lettere overgang fra dem med Canon-kompakt, selv om det blokkerer for dem med 300D eller 350D fra før. Men de som har 300D eller 350D bør vel heller hige etter en 30D, strengt tatt :o)

Lenke til kommentar

Det er jo dog ikke helt umulig at de kommer med noe i en klasse lavere enn 300/350-serien, slik som dette:

 

http://www.canon-5d.com/canon_eos_3000D_slr.html

 

Kan naturligvis ikke bekrefte om bildet er ekte eller ikke, og ja, det er en stund siden jeg så det først, men å introdusere en slik absolutt-begynner-klasse av kameraer hadde nok ikke vært så dumt.

Med en pris lik de dyreste kompaktkameraene gjør nok at enda flere kjøper speilrefleks, og dermed mest sannsynlig blir sulten på bedre utstyr i høyere klasser...

 

edit: skrivefeil

Endret av dr.steen
Lenke til kommentar
Med en pris lik de dyreste kompaktkameraene gjør nok at enda flere kjøper speilrefleks, og dermed mest sannsynlig blir sulten på bedre utstyr i høyere klasser...

Det er i hvert fall ingen tvil om at en slik modell ville stjele masse S3IS-kunder, og trolig en del som vurderer tilsvarende modeller også... Det er mange, kanskje spesielt kamerainteresserte menns koner, som synes at 5-6000 eller mer er litt dyrt for et DSLR, mens dersom det kunne komme ned mot 3000 kr inkl. objektiv (i hvert fall på litt sikt), ville mange flere åpne døren. Canon kan tjene mange gode penger på en slik modell, dersom de er eneste på markedet som tilbyr det.

 

Må bare håpe at en evt. slik modell ikke har begrensninger som at bare EF-S-objektiver passer etc. Det tror jeg i såfall at Canon skyter seg selv i foten med...

 

Det må jo sies at bildet ikke likner spesielt på noen av de eksisterende SLR-kameraene til Canon, ikke EOS 3000N i hvert fall. Sånn sett kan det jo tale for at det er noe mer enn bare rykter.

Lenke til kommentar

Jeg er i en situasjon hvor jeg nettopp har solgt min 20D og lagt av en 30D (med Sigma 10-20mm objektiv) hos Foto & Video i Bergen.. Har sjekket litt omkring ryktene om nye modeller, og de sier at Canon 400D er på vei.. Klarte å finne en kinesisk Canon side med litt ino om denne modellen

 

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=19703175

 

og fikk den oversatt med Google..

 

Så jeg tror jeg skal vente en dag eller to til før jeg handler nytt kamera...

 

mvh

thomas

 

 

Kan man gjette på en

 

xxxxD med funksjonalitet som en litt nedstrippet 350D til veil 4.990

xxxD som avløser 350D med 11Mp, 3bps, 9 fokuspunkter, ISO 3200 til veil 7.490

3D med 1,3 crop, øyestyrt fokus, 45 fokuspunkter, 7bps, 11Mp til veil. 14.990

6726965[/snapback]

Lenke til kommentar

Det er mye ved 1DIIn som trekker opp prisen til i underkant av 30k. 15k er vel kanskje i mest optimistiske laget for en velbygd '3D', men et sted mellom 15 og 20 bør være mulig. Skal det være en konkurrent til 200D vil en pris på over 20k være å bomme.

Har også hørt snakk om et pro APS-C hus. Et slik ville også være svært interessant for mange som ikke vil skuffe ut 30k på 1D og som ikke føler seg fristet av FF(5D).

 

Det er et ganske stort marked mellom 30D og 1DIIn. FF er en sti for seg selv.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Det er mye ved 1DIIn som trekker opp prisen til i underkant av 30k. 15k er vel kanskje i mest optimistiske laget for en velbygd '3D', men et sted mellom 15 og 20 bør være mulig. Skal det være en konkurrent til 200D vil en pris på over 20k være å bomme.

Så spørs det jo om man ser på veil. (villedende ;o) pris og markedspris. Vil tro at en evt 3D vil ligge litt over D200 klassemessig, på samme måte som 30D ligger litt under. Det vil antakelig være vann- og støvtett, og være litt raskere enn D200 (7b/s er sikkert ikke helt utenkelig, mot 1DIIN sine 8.5). Med slike egenskaper, vil en veil. pris på 24990,- være forsvarlig, og utsalgsprisen vil trolig ligge rundt 20000,-.
Har også hørt snakk om et pro APS-C hus. Et slik ville også være svært interessant for mange som ikke vil skuffe ut 30k på 1D og som ikke føler seg fristet av FF(5D).

Jepp, som du sier er det plass til en crop-modell til mellom 30D og 1DIIN...
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...