Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstart av windows stopper


Anbefalte innlegg

Skulle til å skru på maskina mi, alt var som vanlig.

Kommer til oppstart av windows, men der stopper det.

På skjermen er den windows logoen som alltid kommer opp og under den står det som vanlig "Windows starter opp..." men der stopper det altså, bildet fryser seg og slik står det. Har prøvd å slå av maskina og starte på nytt, alt virker fint, helt til jeg kommer til oppstarten av windows, der stopper det bare opp og bildet fryser seg. Prøvd flere ganger, latt det stå sånn i opp til en time, men ingenting skjer.

Noen som har opplevd noe av det samme eller som vet hva jeg kan gjøre for å komme meg videre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har hatt det samme problemet noen ganger, og mitt problem lå i en av harddiskene mine! Jeg har tre harddisker, en på 37, 6 en annen på 120 og den siste på 250 gigabyte.. Det var den største av de tre som forårsaket frysningen. Så jeg tok de ut etter tur, og når den største harddisken var koblet fra, gikk oppstarten smertefritt.. jeg ventet noen uker og satt tilbake harddisken igjen.. og da funket det :hmm:

 

Men prøv å ta ut en harddisk hvis du har flere :)

 

Mvh

 

Andak

Lenke til kommentar

Når man har flere harddisker, er det ikke sikkert disse har noe fast stasjonsnavn (c,d,e,f,g,h osv). Dette kan resultere at når maskinen starter opp på nytt kan noen av stasjonene ha endret sasjonsnavn. Dermed kan windows få problemer med å finne programmer og registre som ligger på feil stasjon.

Derfor hjelper det for noen å koble fra noen av de eksterne stasjoner eller minnepinner..

En løsning er å sette faste stasjonsnavn på stasjonene..

 

:roll:

Lenke til kommentar
Skulle til å skru på maskina mi, alt var som vanlig.

Kommer til oppstart av windows, men der stopper det.

På skjermen er den windows logoen som alltid kommer opp og under den står det som vanlig "Windows starter opp..." men der stopper det altså, bildet fryser seg og slik står det. Har prøvd å slå av maskina og starte på nytt, alt virker fint, helt til jeg kommer til oppstarten av windows, der stopper det bare opp og bildet fryser seg. Prøvd flere ganger, latt det stå sånn i opp til en time, men ingenting skjer.

Noen som har opplevd noe av det samme eller som vet hva jeg kan gjøre for å komme meg videre?

6713089[/snapback]

 

Hei!

 

Jeg har også det samme problemet. Har hatt en del problemer med spyware og virus i det siste uten å fått det skikkelig bort. Skulle ta en sikkerhetskopi i løpet av de nærmeste dagene for så og formatere harddisken. Problemet nå er at jeg ikke kommer inn, verken i sikkerhetsmodus eller vanlig slik at jeg får tatt denne sikkerhetskopien. Noen som har peiling på det smarteste å gjøre i dette tilfellet? Er det mulig å få tatt en kopi, eller er jeg nødt til å slette alt?

 

BTW: det er snakk om en bærbar pc...

 

Mvh. Erlend

Endret av frivilje
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...