Gå til innhold

Varighet på garanti?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte i fjor en K750i, den er litt over et år gammel og joysticken er mer eller mindre utslitt!

 

Når jeg blar nedover, er det ikke alltid den virker...

 

Hvor lenge varer garantien på mobiltelefoner?

ps. Jeg kjøpte den i telebutikken og betalte ca. 4150kr.. med en billader... Har fremdeles ganranti, originaleske, etc.

 

Varer garanti på mobiler i 2 år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pessimisten: Det er litt feil det du sier, la meg klare opp.

 

Garanti fra produsent er en frivillig ordning, og på din telefon så har Sony Ericsson 2 års garanti, før hadde de 1 år men har nå økt.

 

Så har du det som heter reklamasjonsrett - dette er LOVBESTEMT gjennom forbrukerkjøpsloven - og er på minimum 2 år for alle produkter dersom mangler oppstår.

 

Joystickfeil er en kjent feil på SE-telefoner, ta med telefonen tilbake dit du kjøpte den og du vil få den reparert.

 

Du har krav på utlånstelefon dersom reparasjon tar mer enn 1 uke.

Lenke til kommentar

takk for tips, folkens..

 

Det er bare nedover den tuller seg, men det er jo rimelig irriterendes :p

om du feks vet du fikk en sms for et par dager siden, med et tlf nr, så må du enten bla oppover, igjennom hele sms-listen, ellers må du slette deg nedover.

 

kan man ta backup av sms-listen? service-senteret resetter vel kanskje tlf'en?

 

Jeg har også et problem med engelske menyer, etter en oppdatering som gikk skeis.. :p prøvde en master reset, men fikk ikke tilbake norske språket..

 

har forøvrig norsk stavekontroll på ordboken,men jeg får jo ikke brukt ordboken uten joystick'en heller..

Lenke til kommentar

En liten rettelse:

 

Sony Ericsson har 2 års garanti på mobiltelefoner kjøpt etter 01.09.05.

1 års garanti på telefoner kjøpt før 01.09.05, men reklamer på dette i butikken der du kjøpte telefonen.

 

Kan vere at butikken er vanskelig med deg på grunn av SE sin veldig irriterende reklamasjons prosedyre. men etter loven har du 2 års reklamasjonsrett på din mobil.

Lenke til kommentar
En liten rettelse:

 

Sony Ericsson har 2 års garanti på mobiltelefoner kjøpt etter 01.09.05.

1 års garanti på telefoner kjøpt før 01.09.05, men reklamer på dette i butikken der du kjøpte telefonen.

 

Kan vere at butikken er vanskelig med deg på grunn av SE sin veldig irriterende reklamasjons prosedyre. men etter loven har du 2 års reklamasjonsrett på din mobil.

6742149[/snapback]

Som kunde kan du drite langt i det SE mener, du forholder deg kun til butikken og retter kravene kun dit :).

Lenke til kommentar
En liten rettelse:

 

Sony Ericsson har 2 års garanti på mobiltelefoner kjøpt etter 01.09.05.

1 års garanti på telefoner kjøpt før 01.09.05, men reklamer på dette i butikken der du kjøpte telefonen.

 

Kan vere at butikken er vanskelig med deg på grunn av SE sin veldig irriterende reklamasjons prosedyre. men etter loven har du 2 års reklamasjonsrett på din mobil.

6742149[/snapback]

 

 

SE har da slettes ikke en irriterende reklamasjonsprosedyre - dersom man vet hvordan man skal forholde seg til dem. Kundebehandlerene/forhandlerbehandlerene prøver seg alltid med at man må fakse en mengde papir - men dersom man er myndig og bestemt og forlanger ett X nummer (sonyericssons navn på rma nummer) så ordner alt seg i løpet av ca 30 sekunder... Når jeg jobbet med den slags pleide det ta meg ca 40-50 sekunder å reklamere på en SE telefon utenfor garanti...

 

Sååååå den må du lenger ut på landet med ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
SE har da slettes ikke en irriterende reklamasjonsprosedyre - dersom man vet hvordan man skal forholde seg til dem. Kundebehandlerene/forhandlerbehandlerene prøver seg alltid med at man må fakse en mengde papir - men dersom man er myndig og bestemt og forlanger ett X nummer (sonyericssons navn på rma nummer) så ordner alt seg i løpet av ca 30 sekunder... Når jeg jobbet med den slags pleide det ta meg ca 40-50 sekunder å reklamere på en SE telefon utenfor garanti...

 

Sååååå den må du lenger ut på landet med ;)

6751093[/snapback]

 

Kan du utdype dette litt? Er det en spesiel måte å reklamere på SE telefoner på? Jeg har levert en k700i til reparasjon, men får beskjed om at dette ikke vil dekkes av reklamasjonsrett/garanti. (Har laget egen tråd om dette)

Lenke til kommentar
SE har da slettes ikke en irriterende reklamasjonsprosedyre - dersom man vet hvordan man skal forholde seg til dem. Kundebehandlerene/forhandlerbehandlerene prøver seg alltid med at man må fakse en mengde papir - men dersom man er myndig og bestemt og forlanger ett X nummer (sonyericssons navn på rma nummer) så ordner alt seg i løpet av ca 30 sekunder... Når jeg jobbet med den slags pleide det ta meg ca 40-50 sekunder å reklamere på en SE telefon utenfor garanti...

 

Sååååå den må du lenger ut på landet med ;)

6751093[/snapback]

 

Kan du utdype dette litt? Er det en spesiel måte å reklamere på SE telefoner på? Jeg har levert en k700i til reparasjon, men får beskjed om at dette ikke vil dekkes av reklamasjonsrett/garanti. (Har laget egen tråd om dette)

6818005[/snapback]

 

siden du er forbruker så vil ikke forhandlers fremgangsmåte ovenfor SE hjelpe deg nevneverdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...