Gå til innhold

Flimrer i Dualview DVI på LCD


thehook2

Anbefalte innlegg

Hei

Har et grafikkort med to DVI utganger. Den ene går til PC-skjermen, og den andre til en LCD tv med DVI inngang. Får opp bakgrunnen på skrivebordet, i dualview mode. Men når jeg skal spille av film, flimrer det på TV-en, som er en Thomson Scenium.

Er det noen som har råd til hjelp?

Er mest sannsynlig et software problem, da det kan være glimt av filmen når jeg skifter og ekspirmenterer med oppløsning ol, kommer det opp korte glimt av filmen, for så å gli tilbake til flimring...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan det ha noe med tilkblingene å gjøre, sitter de godt nok fast? har du prøvd å bytte litt frem og tilbake?...problemet kan ligge i skjermkortet...prøv å oppdater driveren :)

6712940[/snapback]

Begge koblingene sitter godt fast, og er skrudd fast. Har den nyeste driveren til skjermkortet, og den finner igjen tv-en. Kan få opp bakgrunen til windows jeg har, men med en gang jeg setter på Windows Media Player så flimrer skjermen med en gang. Har prøvd å bytte litt på oppløsning og HDTV oppsett. Et eller to sekund så fungerer det, tilnærmet, for så å gå tilbake til flimring... :(

Endret av thehook2
Lenke til kommentar

Prøv først å sett TVet som primærskjerm slik at video overlay (tradisjonell måte å vise video på en skjerm) vil fungere skikkelig. Overlay fungerer som standard kun på hovedskjermen. Her hos meg får jeg f.eks. et sort-hvitt bilde på skjerm #2 når jeg bruker "nVidia dualview mode". Hvorfor må gudene vite ettersom ingenting hjelper, men skjerm #1 er alltid OK. I den senere tid har jeg uansett brukt en annen måte å vise video på (VMR9) som ser ut til å løse problemet.

 

Hvis du har problemer, kobler du ut den ene skjermen som du ikke skal se video på, rebooter, og tester en film på TVet igjen. Det skal ikke flimre nå med kun LCD TV tilkoblet.

 

Dersom det framdeles flimrer, bør du sjekke DVI kabelen. Avstander er et seriøst problem angående DVI, over 6m og du bør nesten forvente problemer. Analogt/VGA er aldri et problem her ettersom du fortsatt har fint bilde, men på DVI vil blokker og støy begynne å synes ganske HEFTIG på skjermen dersom kabelen er for lang.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Fant til slutt ut av det. Var en eller annen sær innstilling på tv'en som gjorde det. Måtte "flippe" over ifra pc til video på en meny en eller annet sted. Så fikk jeg bilde!

Men så kom et annet problem. På enkelte videoer får jeg "ekstrem" Widescreen som. Det går fint ann å se på, men spennende å ha det over hele skjermen om det fungerer. Finner ingen direkte mulighet for å forandre det. På andre kanaler kan jeg justere det direkte på tv'en, men ikke her. Får bare mulighet for å forandre mellom 4:3 og 16:9. Noen som har noen forslag. Satt insillingene i Nvidia på dualview og HD skjerm oppløsning. Dermed skal ikke klage på kvaliteten på tv'en.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...