Gå til innhold

pc til kjæresten,til skolearbeid,litt spilling.


Anbefalte innlegg

hei, jeg skulle bare undersøke om dette vil passe:

 

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=33317.

 

mange av delene har jeg fra før som: skjermen,skjermkortet,hovedkortet,ram,prossesorer.

tenkte at jeg kunne bli kvitt litt deler som jeg har liggende.

 

lurte på om det kanskje er noe som ikke vil passe?

 

delene som jeg trenger er: harddisk,kabinett.

 

dette bestiller jeg hos pcutstyr, ettersom jeg for rabatter.

 

PS: her er skjermkortet:https://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=157344&QSID=11560902681465X851659090

Endret av hølands_gutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil anbefale deg å gå over til AM2 istedenfor. Det du da må gjøre er å bytte ut HK, cpu og minnebrikker.

Her har jeg bare funnet fram noen deler til ca samme pris, bare for å vise et eks. Så det finnes sannsynligvis noe bedre til samme prisen.

HK, minne og cpu.

6713838[/snapback]

 

 

Det som er problemmet er at jeg har HK,cpu og minne liggende her hjemme, så det jeg trenger er kabinettet,strømforsyning,harddisk,skjermkort kommer jeg til å kjøpe billig av en kamerat, men er det noen som anbefaler et annet kabinett som har da strømforsyning i tillegg til en vis pris?. budsjettet er litt tynt ettersom jeg lovte å bruke kun 2000kr. og helst da hos pcutstyr, for der jeg fant de rette delene til den rette prisen.

 

kan gjerne gå for andre butikker, men da tar jeg det via postoppkrav!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Hvis du skal kjøpe en PC til dama di burde du ikke ha et styggt fjortis-kabinett. Du BØR også gå for AM2 ettersom du får mye mer for mindre i den serien (så vidt jeg vet). Hva med dette? Vet ikke hvordan det er å bruke, men det ser jo fint ut :)

 

Aner meg også at hun ikke akkurat er en gamer, så da har hun vel ikke egenklig tenkte til å flytte så mye på det. Hvilke spille er det hun spiller?

Lenke til kommentar

Les nå innleggene før dere svarer.

 

Trådstarter har en del komponenter fra før av inkl. cpu og hk. Det er derfor håpløst når noen sier at han burde gå for AM2 istedenfor....

 

Edit: tror ikke jeg ville vært dama di veldig lenge om du prakket på meg et slikt kabinett :thumbdown:

 

Edit: Det skjermkortet er PCI-express og hovedkortet er AGP8x. Skjermkortet vil med andre ord ikke passe i hovedkortet.

Endret av Corwin
Lenke til kommentar

Hvis det skal spilles litt, bør skjermkortet være minimum radeon x1600 / x800 eller geforce 6600gt, synes jeg. Ligger vel på ca. 900-1000 nye om jeg ikke tar mye feil. Brukt kan de sikkert koste mye mindre og (det vesentlige er jo og at det er AGP kort ikke pci-express). Det er jo ellers veldig deilig med en stille pc. I den sammenhen vil jeg anbefale Arctic Cooling Silentium serien. I den serien kom det for ikke lenge siden en ny modell (om jeg ikke tar feil). Dette...

 

Mulig jeg bare kommer med uaktuelle forslag... Om det er tilfellet beklager jeg :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...