Gå til innhold

Farlig å være våken for lenge?


Anbefalte innlegg

Tror ikke du skal frykte noe. Du sovner nok av før du dør for å si det sånn. Drev ikke tyskerne på med noe forsøk vedrørende dette? De drev å holdt diverse arter våkne uten å gi de søvn, slik at de døde. De fant ut at maur klarte 24 timer, mennesker 70-100 timer og sau klarte noe lenger enn mennesket. Husker ikke hvor jeg leste dette, så er sikkert noe feil i det jeg sier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke du skal frykte noe. Du sovner nok av før du dør for å si det sånn. Drev ikke tyskerne på med noe forsøk vedrørende dette? De drev å holdt diverse arter våkne uten å gi de søvn, slik at de døde. De fant ut at maur klarte 24 timer, mennesker 70-100 timer og sau klarte noe lenger enn mennesket. Husker ikke hvor jeg leste dette, så er sikkert noe feil i det jeg sier.

6712732[/snapback]

Aye, 70-100 timer hørtes veldig lite ut. Jeg har vært våken i (+-)3 døgn som da tilsvarer 72 timer.

Lenke til kommentar
Kai Risholt, fotballspiller på Hønefoss (tror jeg) gikk for en periode siden søvnløs i et par, tre uker (tatt fra hukommelsen). Han var i den perioden gjest hos skavland sammen med en søvnforsker. Denne søvnforskeren sa at det var mulig å dø pga for lite søvn, men da Kai var enda ikke i faresonen.

Så, 30 timer, og 72 for den saks skyld er vel lilleputt-kategorien

6712701[/snapback]

http://www.ringblad.no/sport/article1981462.ece

Lenke til kommentar
Kai Risholt, fotballspiller på Hønefoss (tror jeg) gikk for en periode siden søvnløs i et par, tre uker (tatt fra hukommelsen). Han var i den perioden gjest hos skavland sammen med en søvnforsker. Denne søvnforskeren sa at det var mulig å dø pga for lite søvn, men da Kai var enda ikke i faresonen.

Så, 30 timer, og 72 for den saks skyld er vel lilleputt-kategorien

6712701[/snapback]

http://www.ringblad.no/sport/article1981462.ece

6713100[/snapback]

 

Hukommelsen min var ikke alt for ille. 22 døgn ja... 30 timer er ingen ting ;)

Lenke til kommentar
Kai Risholt, fotballspiller på Hønefoss (tror jeg) gikk for en periode siden søvnløs i et par, tre uker (tatt fra hukommelsen). Han var i den perioden gjest hos skavland sammen med en søvnforsker. Denne søvnforskeren sa at det var mulig å dø pga for lite søvn, men da Kai var enda ikke i faresonen.

Så, 30 timer, og 72 for den saks skyld er vel lilleputt-kategorien

6712701[/snapback]

http://www.ringblad.no/sport/article1981462.ece

6713100[/snapback]

 

Hukommelsen min var ikke alt for ille. 22 døgn ja... 30 timer er ingen ting ;)

6713353[/snapback]

Halvt år siden det skjedde, ikke dårlig. :)

Det er forresten ikke farlig å være oppe, men det er ikke sunt og anbefales ikke.

Lenke til kommentar

er ikke skummelt, jeg har sett en veldig spennende diskusjon mellom hjelmen på kneet mitt(som egentlig var på hodet) og mauertua jeg lå oppi, og har ikke tatt noe skade av det, men sunt er det jo ikke akkurat

 

dette var i millitæret, og de vet hva som er farlig og ikke...

 

 

edit: hadde vært uten mat og ekstremt fysisk aktiv den perioden da...

 

har tidligere ikke hatt noe problemer med å være våken i 2-3 døgn

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Rekorden er 18 dager og 21 timer, men han besvimte og fikk hjerneskader. Du kan fint klare ei uke uten noen skader men få hallusinasjoner, få paranoia osv. Så 30 timer er ingenting ;)

 

Og tviler STERKT på at du har fått halliser etter 30 timer :lol:

6712746[/snapback]

 

Guiness har sluttet å la folk få prøve å slå rekorden siden karen ble permanent skadet.

Lenke til kommentar

Må bare quote litt fra en post på et annet forum.

Dette var da hvor lenge det var mulig å være våken ved hjelp av dop(ikke det at jeg bruker det).

 

tull, et menneske tåler 75 døgn i våken tilstand, dette ytret iallefall en lege på tv ang denne fotballspillern som ikke sov på 11 døgn.

 

har selv vært våken i rundt en måned, ja jeg vet det høres mye ut, men det var MYE speed inne i bildet og. Mulig hjernen skrudde seg av noen timer men jeg kan isåfall ikke huske det.

Det føltes som det egentlig ikke gikk så lang tid, men jeg var hos en kamerat i ca en måned og sov ikke før jeg kom hjem, og jeg vil også tro det går ann mye lengre enn dette.

På den annen side så er det vel lite jeg fraråder folk like sterkt til som dette, skal ikke mange dagene til før hodet fungerer på en så annerledes måte at hverken du eller andre kjenner deg igjen (både fysisk og psykisk, hehe).

Jeg ville aldri prøvd å være våken så lenge en gang til, nå for tiden takler jeg såvidt ètt døgn jeg, og speed har jeg fått i halsen for lengst..!

 

Jeg gikk over en månede våken, gikk på skolen hver dag osv hehe, Amf er digg det, problemet er nervene som gjerne kommer med.. angsten for å gå ut... men med nok sobril å mixe i peppern din så blir det jo ikke noe problem !
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...