Gå til innhold

Hvordan montere skriveren langt unna PCen?


Anbefalte innlegg

Hei

For å få bedre plass på skrivebordet tenkte jeg å plassere skriverne i ei bokhylle et stykke unna. Har to skrivere, en Canon Pixma ip4000 og en HP deskjet 920c. Begge har USB og paralellport kontakter. Tenker også på å kjøpe scanner, og da ønsker jeg å plassere den i samme bokhylla.

 

Plana var å ta en 5 m forlengelseskabel for USB, legge denne langs veggen og så bruke en 4 ports hub med ekstern strømforsyning slik at jeg fikk kobla begge skriverne og skanneren på samme forlengelseskabel. Altså forlengelseskabelen er plugga rett i PCen, huben er plugga inn i forlengelseskabelen og skriverne plugges i huben. Men når jeg prøvde Canonen nå så får ikke PCen kontakt med den. HPen har jeg ikke prøvd ennå. Er det noe jeg gjør galt, eller må skriverne rett og slett stå rett ved PCen og ha kortere kabel? Er det evt. noe annet jeg kan bruke for å få det til å fungere med skriverne langt unna PCen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar. :)

 

Den funker fint via hub når huben står rett i pcen. Da betyr vel det at jeg har for lang ledning da? Har ikke så god peiling på det her, men innbilte meg liksom at huben forsterker signalet når den har egen strømforsyning. Det er kanskje feil det?

 

Edit: Er det noe sånt jeg trenger da? : https://prisguiden.no/product.php?p...1103d2c24a5529a

Endret av ColaSlave
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...