Gå til innhold

Harddisk: 5400 rpm vs. 7200 rpm


Jtand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte å bestille meg en Dell Inspiron 6400. Er det verdt å betale 400 kr ekstra for en harddisk på 7200 rpm istedenfor 5400 rpm?

6711780[/snapback]

Jepp, helt klart. (400kr er vell ikke så mye i den store sammenhengen, og ettersm harddisken er den største flaskehalsen, så gjør 7200RPM seg svært godt)

 

Eneste negative er at disse da også støyer litt mer og krever litt mer strøm. (men ettersom 2,5"ere ikke bråker stort uansett, og batterilevetiden blir ikke så mye forkortet) ;)

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha mer støy og lavere batteri kapasitet så er det vel verdt det:-)

6711828[/snapback]

legg også til mye bedre ytelse....

 

til vanlig bruk er en harddisk en kjempe flaskehals, og når man kan få såpass bedre ytelse for 400kr ville jeg ivhertfall slått til. (du tjener mer inne på å kjøpe en raskere harddisk, enn å bruke f.eks 1000kr på bedre porsessor)

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha mer støy og lavere batteri kapasitet så er det vel verdt det:-)

6711828[/snapback]

 

For noe tull, 7200RPM teknologi bruker faktisk ikke mer strøm enn 5400RPM. Støy kan vel diskuteres, men personlig merker jeg ikke noe forskjell. Og ja, jeg er kresen på støy.

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha mer støy og lavere batteri kapasitet så er det vel verdt det:-)

6711828[/snapback]

legg også til mye bedre ytelse....

 

til vanlig bruk er en harddisk en kjempe flaskehals, og når man kan få såpass bedre ytelse for 400kr ville jeg ivhertfall slått til. (du tjener mer inne på å kjøpe en raskere harddisk, enn å bruke f.eks 1000kr på bedre porsessor)

6711936[/snapback]

 

Jeg uenig.

 

Dette er en laptop, ytelse er vel ikke det som er alfa omega - da hadde han vel heller kjøpt en stasjonær. Hva så om det tar et brøkdels sekund lengre å åpne en film/sang, viktigere å ha en pc man faktisk kan bruke uten å skammes over støynivået - dette er ting som teller mye mer i det lange løp.

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha mer støy og lavere batteri kapasitet så er det vel verdt det:-)

6711828[/snapback]

 

hører aldri noe til min 7200-disk gitt. Eneste som lager sjenerende lyd i maskina mi er DVD-brenneren, ellers kan man såvidt høre cpu-vifta når prosessoren nærmer seg 100% load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...