Gå til innhold

Slå av RAID i Dimension 8400


Anbefalte innlegg

Sitter og knoter med Dell'en til en kompis her, tenkte å gi ham en 80Gb Maxtor SATA disk jeg ikke bruker, men jeg får den ikke til å dukke opp.

Jeg har sjekket gjennom PartitionMagic, Datamaskinbehandling og BIOS, jeg har sjekket at kabelen fungerer og at den får strøm. Jeg har prøvd å legge til ny Maskinvare og jeg har bannet mye. Ingenting hjelper.

Men jeg så i BIOS at RAID var automatisk slått på ved boot, så jeg tenkte at kanskje dette var problemet. Men siden jeg ikke har noen kjennskap til RAID, så finner jeg heller ikke ut hvordan man slår det av.

Selv er jeg AMD, ASUS og nVidia-mann, og har derfor ikke store kjennskapen til Pentium og Intel heller.

Ser i BIOS, under Drives -> SATA Operations.

På toppen får jeg fire valg;

1. RAID Autodetect/AHCI

2. RAID Autodetect/ATA

3. RAID On

4. Combination

 

Trykker jeg på den første skjer det ingenting, men trykker jeg på de tre andre får jeg en advarsel om at "SATA Operation is being changed" og om at dette kan få forferdelige konsekvenser. 2 valg, Discard / Save

Men uansett hva jeg gjør så står fortsatt RAID som "On".

 

Må jeg inn ett annet sted for å slå av RAID, eller hvordan funker dette? Alt jeg skal ha er mer lagringsplass. Disken ble formatert i min maskin, og partisjonen ble slettet gjennom PartitionMagic slik at den står som rå. Men den burde jo da dukke opp i både PartitionMagic og Datamaskinbehandling? Jeg ser den ikke noe sted, men disken fungerer fint i min egen maskin.

 

Noen med kloke råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...