Gå til innhold

Ny pc som gir mye for pengene


Anbefalte innlegg

Hei, tenker på og kjøpe ny pc, er ei stund siden jeg har kjøpt pc nå, (2000) så har lite peil på hva som er bra.

 

Trenger en pc som kan brukes til de nyeste spillene, men trenger ikke og kjøre dem på max ytelse. Har hørt at det er et generasjonskifte innen prosessorer og lurer på hva jeg bør kjøpe og hva som gir mest for pengene.

 

Har et budsjett på ca 10-12 000,-

Trenger Hele pakka med kabinett, skjerm

 

Har lite peil på hva som er bra innen hovedkort, CPU, Ram for tiden, men skal bygge pcen selv

 

Takker for hjelp på forhånd ^^

Endret av StrezLez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, tenker på og kjøpe ny pc, er ei stund siden jeg har kjøpt pc nå, (2000) så har lite peil på hva som er bra.

 

Trenger en pc som kan brukes til de nyeste spillene, men trenger ikke og kjøre dem på max ytelse. Har hørt at det er et generasjonskifte innen prosessorer og lurer på hva jeg bør kjøpe og hva som gir mest for pengene.

 

Har et budsjett på ca 10-12 000,-

 

Har lite peil på hva som er bra innen hovedkort, CPU, Ram for tiden, men skal bygge pcen selv

 

Takker for hjelp på forhånd ^^

6710865[/snapback]

Ja, det er generasjonskifte innenfor Prosessorer akkurat nå, men om kun en månedstid eller to så skjer det også et større generasjonskifte på skjermkortfronten også.

 

Da er det DX10 skjermkort som kommer, og det er også forventet at Firekjerners prosessorer entrer markedet. (dagens har bare to)

 

Så veg ville jeg ventet et kvartal for å se hvordan markedet ser ut da.

Lenke til kommentar
Hei, tenker på og kjøpe ny pc, er ei stund siden jeg har kjøpt pc nå, (2000) så har lite peil på hva som er bra.

 

Trenger en pc som kan brukes til de nyeste spillene, men trenger ikke og kjøre dem på max ytelse. Har hørt at det er et generasjonskifte innen prosessorer og lurer på hva jeg bør kjøpe og hva som gir mest for pengene.

 

Har et budsjett på ca 10-12 000,-

 

Har lite peil på hva som er bra innen hovedkort, CPU, Ram for tiden, men skal bygge pcen selv

 

Takker for hjelp på forhånd ^^

6710865[/snapback]

Ja, det er generasjonskifte innenfor Prosessorer akkurat nå, men om kun en månedstid eller to så skjer det også et større generasjonskifte på skjermkortfronten også.

 

Da er det DX10 skjermkort som kommer, og det er også forventet at Firekjerners prosessorer entrer markedet. (dagens har bare to)

 

Så veg ville jeg ventet et kvartal for å se hvordan markedet ser ut da.

6710884[/snapback]

De nye skjermkortene kommer vel tidligest på senhøsten, og det er relativt lite informasjon om brikken til nVidia som kommer først.

 

Når cpuene med fire kjerner kommer, så vil de nok koste over 7000 kr, samtidig som de vil være vanskelig å få tak i.

 

Hvorfor vente på noe som kommer om en stund? Det kommer hele tiden noe nytt. Er behovet der nå så kjøp nå.

 

Av skjermkort i dag ville jeg nok satset på Radeon X1900XT i den prisklassen.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...