Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til valg av løsning/utstyr..


Anbefalte innlegg

Har bestilt meg NGT sin surf linje på 3000. Fekk da tilbud på trådløse ruter til kampanje pris, har egentlig takket ja. Men er litt usikker hva slags type ruter dette er og hva slags trådløst kort jeg skulle ha valgt. Tenkte egentlig jeg skulle ha trådløst nettverk, men har hørt mye negativt om det. Lurte på om noen hadde noen gode forslag til hva slags utsyr jeg burde velge eller om jeg burde slå ifra meg hele ideen om trådløst. Bor i murblokk telefon kontakten står i gangen pcen i stuen. Vil helst unngå ledning fra gang til stue... :dontgetit:

 

Pcen er en

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte

Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16

XFX GeForce 7900GT 470M Xtreme 256MB GDDR3, PCI-Express, 470/1370Mhz, VIVO

Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Endret av Billybob82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen ting negativt med trådløst nettverk så lenge man setter det opp riktig og det fungerer 24/7. Har man derimot bare problemer så er det et helvete.

Bruker trådløst net her, har 2 pc'er koblet til trådløst og en via kabel. sitter på en 10/10mbit linje. Får max hastighet på de 2 bærbare mot internett. Eneste negative som jeg kan poengtere er overførings hastighet mellom trådløs pc og kablet pc, men det må man og regne med når man har trådløst.

 

Bruker selv en Linksys WRT54GS V1.1 (tror jeg det var) med dd-wrt firmware. Fungerer upåklagelig og har et hav av funksjoner.

WRT routerene som selges idag støtter vel ikke custom firmwares,men er ikke 100% sikker på den påstanden.

 

Ville gått for trådløs hadde jeg vært deg,enkel løsning så lenge man kjøper bra trådløs utstyr, billig ustyret har jeg bare hatt problemer med.

 

Asus WL-500G og WL-500GX , Linksys WRT54G/GS er bra routere som jeg har lekt mye med.

 

Har drevet en del med D-Link og hatt masse problemer med de.

 

En grunn til at trådløst kan funke dårlig er fordi de fleste bare kobler den opp og surfer av gårde, fleste trådløs routere kjører vel på kanal 6 som default, og når alle er på samme kanal i et tett bebod område blir det krøll.

 

Lurt å sjekke med NetStumbler hvilke kanaler som er minst brukt og så bytte til en av de.

 

Håper det hjalp noe :)

Lenke til kommentar
Ingen ting negativt med trådløst nettverk så lenge man setter det opp riktig og det fungerer 24/7. Har man derimot bare problemer så er det et helvete.

Bruker trådløst net her, har 2 pc'er koblet til trådløst og en via kabel. sitter på en 10/10mbit linje. Får max hastighet på de 2 bærbare mot internett. Eneste negative som jeg kan poengtere er overførings hastighet mellom trådløs pc og kablet pc, men det må man og regne med når man har trådløst.

 

Bruker selv en Linksys WRT54GS V1.1 (tror jeg det var) med dd-wrt firmware. Fungerer upåklagelig og har et hav av funksjoner.

WRT routerene som selges idag støtter vel ikke custom firmwares,men er ikke 100% sikker på den påstanden.

 

Ville gått for trådløs hadde jeg vært deg,enkel løsning så lenge man kjøper bra trådløs utstyr, billig ustyret har jeg bare hatt problemer med.

 

Asus WL-500G og WL-500GX , Linksys WRT54G/GS er bra routere som jeg har lekt mye med.

 

Har drevet en del med D-Link og hatt masse problemer med de.

 

En grunn til at trådløst kan funke dårlig er fordi de fleste bare kobler den opp og surfer av gårde, fleste trådløs routere kjører vel på kanal 6 som default, og når alle er på samme kanal i et tett bebod område blir det krøll.

 

Lurt å sjekke med NetStumbler hvilke kanaler som er minst brukt og så bytte til en av de.

 

Håper det hjalp noe :)

6709492[/snapback]

 

Det hjalp ja , går for trådløst skal se på de du anbefalte.. Men er dette pakkeløsninger eller??

Lenke til kommentar

Er ikke pakkeløsninger :/ Asus routeren kom som det før fra komplett, men ser ikke ut som de har den pakkeløsningen noe mere.

 

Hvis du ikke trenger noe mere en 54mbps, så ville jeg annbefalt denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314078

 

Med routeren over så annbefaler jeg DD-WRT firmwaren http://www.dd-wrt.com/

 

Eller http://openwrt.org/

 

Linksys WRT54G/GS/GL er vel den routeren som det finnes flest forskjellige firmware til, og det er ganske stilig,fordi man massehvis av muligheter :D

 

Skal du ha pci kort, pcmcia eller usb trådløst på pc'en du har i stua?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...