Gå til innhold

Har blitt tatt ut som spiss på det nye laget


Notatblokk

Anbefalte innlegg

På vårt lag er det dessverre sånn at jeg og makkern min må gjøre jobben selv. Vi får ingen hjelp av midtbanen, for de har hørt at "man skal spille på kantene". Så hvis de kan spille oss gjennom, neida, de skal tilbake og rundt på kantene. Dermed må enten jeg eller makkern min ned i forsvar hente ballen og tre igjennom.

6716834[/snapback]

Kan være jeg tar feil her, men det å spille rundt på kantene er vel ikke dumt?

Ihvertfall i en 4-3-3 formasjon.. Vet ikke hvor godt det funker i en 4-4-2 formasjon, med mindre spissene ligger veldig bredt, noe som egentlig er uønsket..

Men, spiller dere 4-3-3, da er det nok helt korrekt å komme rundt på kantene, alle mann i boksen, få ett godt legg, og møte ballen med panna og håpe den går i mål. :)

 

 

 

TeggY: Vi pleier å ha 4-4-2 :)

6716919[/snapback]

 

Ok. Da er det vel opp til deg og den du spiller sammen med å finne ut hvordan dere skal spille. Men, fokuser på din oppgave, og ikke alle andres, så skal du se det går helt fint. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På vårt lag er det dessverre sånn at jeg og makkern min må gjøre jobben selv. Vi får ingen hjelp av midtbanen, for de har hørt at "man skal spille på kantene". Så hvis de kan spille oss gjennom, neida, de skal tilbake og rundt på kantene. Dermed må enten jeg eller makkern min ned i forsvar hente ballen og tre igjennom.

6716834[/snapback]

Kan være jeg tar feil her, men det å spille rundt på kantene er vel ikke dumt?

Ihvertfall i en 4-3-3 formasjon.. Vet ikke hvor godt det funker i en 4-4-2 formasjon, med mindre spissene ligger veldig bredt, noe som egentlig er uønsket..

Men, spiller dere 4-3-3, da er det nok helt korrekt å komme rundt på kantene, alle mann i boksen, få ett godt legg, og møte ballen med panna og håpe den går i mål. :)

6717183[/snapback]

 

Altså poenget mitt er: SELVOM de kan spille oss igjennom går de tilbake til egen halvdel for å gå ut på siden. Selv om kanten kan være bra må man nødvendigvis ikke hele tiden ut dit når de enkelt kan spille oss igjennon når vi puler alle forsvar på fart.

Lenke til kommentar
Altså poenget mitt er: SELVOM de kan spille oss igjennom går de tilbake til egen halvdel for å gå ut på siden. Selv om kanten kan være bra må man nødvendigvis ikke hele tiden ut dit når de enkelt kan spille oss igjennon når vi puler alle forsvar på fart.

6717439[/snapback]

 

Ja, DA blir det noe helt annet. :wee:

 

Må si jeg deler ditt syn på midbanespillere som ikke har hørt om gjennombruddspasninger. Det suger å ha en midtbane som ikke har hørt om å slå lange baller mellom/over backrekka.

Lenke til kommentar

Feilen med en 4-4-2-formasjon er at den på ikke-profesjonelt nivå blir veldig kronglete. Det blir som å se Norge spille landskamp, det blir mye å jobbe med alene for spissene.

 

Spilles det derimot 4-3-3 vil de offensive spissene være mye mer delaktig i både oppbygging og avslutningen på et angrep, som gjør at jobben blir enklere for midtspissen.

Lenke til kommentar

Problemet med 4-3-3 på mitt lag tror jeg vil være at da hadde forsvaret fått mye å gjøre ;) Forsvarsrekka vår er god, og de jobber godt sammen. Og rundt om på banen er det en del gode enkeltspillere.

Problemet er at dette er jo jentefotball... Det blir en del "tupp og mæl" - de/vi/jeg blir stressa og bare måker ballen i sånn ca. riktig retning. Hehe. Dumt, men.. Jeg vet vi kunne vært gode om vi hadde samarbeidet bedre.

Lenke til kommentar
Det ville jo da nesten vært smartere med en 4-3-3 formasjon, ettersom dere da får ei jente mer på topp. Hvis forsvaret uansett bare pælmer fram, er det jo bare positivt med flere jenter på topp. :wee:

6718415[/snapback]

Jeg tror du kan ha rett i noe der hvis de fleste jentene er av typen som bare tupper ballen fremover

6718487[/snapback]

 

Problemet er at dette er jo jentefotball... Det blir en del "tupp og mæl" - de/vi/jeg blir stressa og bare måker ballen i sånn ca. riktig retning. Hehe. Dumt, men.. Jeg vet vi kunne vært gode om vi hadde samarbeidet bedre.

:wee:

 

 

Men, uansett, lykke til Juliess, og gleder meg til å få høre hvordan det gikk! :D

Lenke til kommentar
Problemet med 4-3-3 på mitt lag tror jeg vil være at da hadde forsvaret fått mye å gjøre ;) Forsvarsrekka vår er god, og de jobber godt sammen. Og rundt om på banen er det en del gode enkeltspillere.

Problemet er at dette er jo jentefotball... Det blir en del "tupp og mæl" - de/vi/jeg blir stressa og bare måker ballen i sånn ca. riktig retning. Hehe. Dumt, men.. Jeg vet vi kunne vært gode om vi hadde samarbeidet bedre.

6717941[/snapback]

 

 

 

Tupping og det å mæle ballen som et H****** er utrolig kjedelig. Hvis du da er spiss blir det en del løping...hehe! Men, for midten blir det svært vanskelig for når du løper ned for å støtte forsvars rekka og når du kommer fram så bare kliner de ballen mot corner flaggene uten noen spessiel grun eller bak tanke. Og hvis det andre laget fortsetter blir det ikke bra, for da blir midten bare løpene på et 60 meters løp fram og tilbake. Noe som er et fryktelig slit!

 

Mitt tips for å spille bra fotball da er å snakke med vedkommenett (eventuelt de...da lettere i pausen) og si med en rolig tone at: "Nå slutter vi med mælingen. Nå får vi kula til medspiller langs bakken også løper vi etter å roper for å få ballen.....i beina!"

Også blir det det å ha tollmodighet med medspillerne dine. Hvis de har mæla ball i en halv sesong allerede, kan det være vrient å omstille seg:P

Lenke til kommentar
Tupping og det å mæle ballen som et H****** er utrolig kjedelig. Hvis du da er spiss blir det en del løping...hehe! Men, for midten blir det svært vanskelig for når du løper ned for å støtte forsvars rekka og når du kommer fram så bare kliner de ballen mot corner flaggene uten noen spessiel grun eller bak tanke. Og hvis det andre laget fortsetter blir det ikke bra, for da blir midten bare løpene på et 60 meters løp fram og tilbake. Noe som er et fryktelig slit!

 

Mitt tips for å spille bra fotball da er å snakke med vedkommenett (eventuelt de...da lettere i pausen) og si med en rolig tone at: "Nå slutter vi med mælingen. Nå får vi kula til medspiller langs bakken også løper vi etter å roper for å få ballen.....i beina!" 

Også blir det det å ha tollmodighet med medspillerne dine. Hvis de har mæla ball i en halv sesong allerede, kan det være vrient å omstille seg:P

6719547[/snapback]

 

Sikter ikke til Juliess' lag, eller noen spesielle, sier bare ut generelt her. Enten, så er det spillestilen til laget, det at de bare drar til og håper på det beste. Selv spiller vi mot flere slike lag, og ja det er slitsomt å spille midt da, og jeg spiller guttefotball.

Det andre, kan være at de rett og slett ikke er gode nok til å spille ballen opp gjennom midten, videre ut, så inn foran boksen. Hvis laget ikke er kapabel til det, så blir det meget vanskelig å få dem til å lære seg å spille slik i en 15 minutter lang pause.

Lenke til kommentar

Det jeg tror kan være noe av problemet, er at man ikke tror nok på seg selv. Man får ballen, og så tenker man "herregud, hva om jeg mister den i en duell og den går over til det andre laget! Best få sendt den videre så fort som mulig!" *mæl*

Og så stresser man og ballet havner litt merkelige steder. Men da er det jo mottakerens feil at den ble mistet, ikke avsenderen ;) Hehe.

 

Ja, det er nok litt vanskelig å få laget på rett kjøl i løpet av 15 min :!:

Men for all del.. Jeg er jo ingen proff jeg heller! Bare deler mine tanker. Er absolutt ikke den beste på laget. Kjenner nervene allerede, og det er ...hm.. 5 timer til oppmøte.

Lenke til kommentar

Ja, det er nok litt vanskelig å få laget på rett kjøl i løpet av 15 min :!:

Men for all del.. Jeg er jo ingen proff jeg heller! Bare deler mine tanker. Er absolutt ikke den beste på laget. Kjenner nervene allerede, og det er ...hm.. 5 timer til oppmøte.

6722351[/snapback]

 

Hør på musikk, og tenk på alt annet enn kampen. Ro deg ned, og tenk at det bare er en liten fotballkamp på jentenivået, så det er ingenting å bry seg om. Du klarer det fint. :)

Lenke til kommentar

Det gikk mye bedre enn forventet!

Vi spilte en 3-4-3 formasjon. Og tapte med glans (er som sagt et ganske dårlig lag jeg spiller på). Resultatet ble 6-2, hehe.

Og gjett hvem som scoret det første målet :!: Det var MEG! Veldig pent spilt av en av de andre spissene, jeg kom på linje bak keeper og kunne bare plassere den langs bakken, i mål.

Siden vi ble liggende å forsvare oss hele tiden ble det ikke så mye annet enn noen få løp de gangene noen fikk måket ballen fremover, men det var en helt fin begynnelse på karrieren som 11'er-spiller. Jeg spilte hele første omgang og halve andre, og da sa treneren at jeg ble tatt av "ikke fordi jeg hadde gjort noe feil, men for å gi de andre litt mer spilletid."

 

Så alt i alt er jeg fornøyd :) Nå er det hvile og treningsfri for min del frem til neste tirsdag (da er det kamp igjen og vi skal kjøre samme formasjon), ikke sånn kjempesmart å spille med strekk.

Lenke til kommentar
Det gikk mye bedre enn forventet!

Vi spilte en 3-4-3 formasjon. Og tapte med glans (er som sagt et ganske dårlig lag jeg spiller på). Resultatet ble 6-2, hehe.

Og gjett hvem som scoret det første målet :!: Det var MEG! Veldig pent spilt av en av de andre spissene, jeg kom på linje bak keeper og kunne bare plassere den langs bakken, i mål.

Siden vi ble liggende å forsvare oss hele tiden ble det ikke så mye annet enn noen få løp de gangene noen fikk måket ballen fremover, men det var en helt fin begynnelse på karrieren som 11'er-spiller. Jeg spilte hele første omgang og halve andre, og da sa treneren at jeg ble tatt av "ikke fordi jeg hadde gjort noe feil, men for å gi de andre litt mer spilletid."

 

Så alt i alt er jeg fornøyd :) Nå er det hvile og treningsfri for min del frem til neste tirsdag (da er det kamp igjen og vi skal kjøre samme formasjon), ikke sånn kjempesmart å spille med strekk.

6725443[/snapback]

 

Synd det ikke ble to falk seire idag da. :p

 

Gratulerer med målet. :)

Lenke til kommentar

Ikke vær redd for å gjøre feil. Alle gjør feil. hvis du skyter 5 ganer og bommer men scorer på nummer 6 så er det det målet folk husker. Ikke missene. Jeg skjønner du får prestasjonsangst. Men ikke vær redd for å gjøre feil. Da ender det opp med at du ikkje tør å prøve engang.. Og jeg er ganske enig med Bandidos-Pelle. Bare gi faen!

 

Lykke til .. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...