Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU plutselig dårligere


Anbefalte innlegg

Jeg skrudde på PCen her om dagen. PCen frøs under oppstart og det stod "overclock failure" selvom jeg aldri har overklokket noe som helst. CPUen var AMD 2800+, etterpå var den 1250 mHz. Er det noen som har noen peiling på hva som kan ha skjedd (og evt. hvordan det kan fikses)? Har skrudd opp PCen og kikket etter svidde komponenter etc. men alt er som det skal.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Prøv å stille inn standardinnstillinger i BIOS. Hvis det ikke hjelper så må du nok stille inn hastigheten på cpuen manuellt.

 

Hilsen,

efikkan.

6708817[/snapback]

 

Takker for raskt svar. Jeg har vært inne i BIOS, men det eneste jeg finner er noe "12.5 x 100" -greier som jeg kan stille opp. Prøvde det men alt ble sinnsykt ustabilt. PCen klikka kort etter og OS måtte reinstalleres.

Lenke til kommentar
Jeg skrudde på PCen her om dagen. PCen frøs under oppstart og det stod "overclock failure" selvom jeg aldri har overklokket noe som helst. CPUen var AMD 2800+, etterpå var den 1250 mHz. Er det noen som har noen peiling på hva som kan ha skjedd (og evt. hvordan det kan fikses)? Har skrudd opp PCen og kikket etter svidde komponenter etc. men alt er som det skal.

 

Takk!

6708783[/snapback]

lol, akkurat samme skjedde med meg, måtta bare sette den tilbake til d den var på, så gikk d greit...

Lenke til kommentar
Du kunne jo ha resetta BIOSen da. Tatt ut batteriet, bytta om jumperen ved siden av batteriet, venta 10 sek, satt jumperen på riktig plass, satt i batteriet og fyrt opp maskina.

6708996[/snapback]

 

Jeg aner ikke hva en jumper er og hvor dette batteriet sitter. Kan du forklare nærmere?

Lenke til kommentar
Jeg skrudde på PCen her om dagen. PCen frøs under oppstart og det stod "overclock failure" selvom jeg aldri har overklokket noe som helst. CPUen var AMD 2800+, etterpå var den 1250 mHz. Er det noen som har noen peiling på hva som kan ha skjedd (og evt. hvordan det kan fikses)? Har skrudd opp PCen og kikket etter svidde komponenter etc. men alt er som det skal.

 

Takk!

6708783[/snapback]

lol, akkurat samme skjedde med meg, måtta bare sette den tilbake til d den var på, så gikk d greit...

6709267[/snapback]

 

Hva var den på opprinnelig?

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hva en jumper er og hvor dette batteriet sitter. Kan du forklare nærmere?

6709421[/snapback]

Begge sitter på hovedkortet. Hovedkortets manual vil si hvor. Batteriet er lett gjenkjennlig. Du behøver ikke både ta ut batteriet og flytte jumperen. Det holder med det ene. (Batterimetoden krever at strømledningen er ute).

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hva en jumper er og hvor dette batteriet sitter. Kan du forklare nærmere?

6709421[/snapback]

Begge sitter på hovedkortet. Hovedkortets manual vil si hvor. Batteriet er lett gjenkjennlig. Du behøver ikke både ta ut batteriet og flytte jumperen. Det holder med det ene. (Batterimetoden krever at strømledningen er ute).

6709566[/snapback]

 

Jeg tok ut batteriet og BIOS resetta seg, men CPUen er fremdeles like dårlig :(

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...