Gå til innhold

Fjerner operatølogoen gratis?


Anbefalte innlegg

Jeg har da en del themes/motiver/layouts på mobilen som jeg liker ganske så godt. Problemet er da det kjipe operatørlogoet som er i veien (sikkert mange som er enig med meg her :p ). Jeg har sett på MTV at på jamba.com kan man få fjernet operatørlogoen for litt cash. Jeg vil helst ikke bruke penger på dette. SÅ jeg lurte på om det er noen som vet om noen sider der man kan gjøre det gratis ?

 

Takker for all slags svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hva slags tlf/modell du har, tror jeg.

 

Jeg har en EF81, så jeg åpnet adobe photoshop, laget en transparent fil (i tilfellet mitt 128x80 piksler) og lagret den som .PNG.

 

Deretter overførte jeg filen til mobilen, og fra menyvalget så valgte jeg den som logo. Det funker helt fint uten å ha betalt for noe. ;)

 

Hvis du ikke har et sånt program som photoshop, bare send meg en mld og jeg vil sende deg filen. Du må bare si ifra hvilken modell du har.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Å ja.. Nei jeg har jo Photoshop da, men pleier å bruke Ulead Photoimpact. Men jeg kan jo prøve selv engang først, så jeg får det til. Hvis du bare kunne si meg steg for steg hva man gjør :p

 

Takk på forhånd

6719402[/snapback]

 

 

Jepp, bare si ifra :)

 

PD: jeg er brukernavnerkjipt forresten...jeg lånte pcen til kjæresten min uten å ha logget meg inn...ehhh.... :roll:

Endret av espantoso
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke om. Jeg har aldri brukt det programmet du snakket om. Det kunne være mulig...Med de fleste avanserte programmene er det mulig å lage en transparent .png......

 

Hmmm...skal vi se.

 

Ok, hvis du bruker Photoshop:

 

- åpn en ny fil

- et vindu "pops up"

- hvor det står "background contents" (jeg har engelsk versjon), velg "transparent"

- velg også der størrelse på filen...det er avhenging av hvor stor skjermen på tlf din er

- trykk ok

- filen du vil se har en "grid": firkanter i hvitt og grått...det er eneste måten å vite at den virkelig er transparent

 

- deretter lagre som .png

- last opp på telefonen din og velg den filen som logo.

 

Jeg vet ikke helt hvordan du gjør det med telefonen din...Apropos, hvilken telefon har du?

Kanskje det har noe å gjøre...

 

Hvis ikke noe fungerte, så kan jeg sende deg en ny .png.

Bare si ifra :)

Endret av espantoso
Lenke til kommentar
Å ja.. Jeg har SE K800i :D Ser ikke ut som jeg kommer til å klare det, men det ville vært veldig fint hvis du kunne ha lagd en til meg  :innocent: Men det er opptil deg om du gidder da selvfølgelig :p

Men bare si i fra hvis du orker å lage ;)

6734087[/snapback]

 

Det går bra det....

 

Vet du hvor stor (i piksler) er logoene for din telefon? Ellers så lager jeg flere filer i forskjellige størrelser og du prøver hvilken passer best ??

Lenke til kommentar

For å spare tid så lagde jeg flere.

 

Jeg bruker 128x80...

 

Det eneste jeg ikke vet er hvordan man endrer logoen på telefonen din, og om det er mulig.

Regner med det ;)

 

Si ifra om det funket eller ei... krysser fingrene :)

 

http://folk.ntnu.no/oyvh/cons/orageuse/128x80.png

http://folk.ntnu.no/oyvh/cons/orageuse/128x160.png

http://folk.ntnu.no/oyvh/cons/orageuse/160x120.png

http://folk.ntnu.no/oyvh/cons/orageuse/240x320.png

 

Right click, save as/lagre som.... ;)

Endret av espantoso
Lenke til kommentar
Hm... Takker ;)

Men det virker ikke  :no: Vet ikke hva som er feil... Men det er ikke så farlig, skal ikke mase på deg ... :p

 

Men takk for hjelpen i allefall ;)

6736926[/snapback]

 

Det går bra... Jeg skjønner hvor frustrerende det blir.

 

Kanskje det er noe med telefonen din?

Har du sjekket esato.com? Der har de tusenvis info om sony ericsson sine telefoner...kanskje det finnes et forum med det du ser etter...

 

Håper du får det til. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...