Gå til innhold

Nano-itx for pynt og bruk


Anbefalte innlegg

Jeg håper dette er rett sted å skrive (for fant ikke noe annet sted å gjøre det)

 

Skal bygge en maskin og legge inn bit for bit min fremgansmåte her (så mener jeg kan starte tråden her)

 

- Jeg vil bygge en liten kompakt og kul/fin maskin.

- Jeg tenkte bruke litt unormalt kabinett. (en tanke jeg har er faktisk å kjøpe en JBL Radial (Black) eller (White), rive ut det som er inni og fylle den opp med data godsaker. (bare usikker på str og om det går så det skal sjekkes ut)

 

Om noen har en kul idé for no annet jeg kan bruke som kabinett så gjerne si meg det :)

 

Hva jeg tenkte å bruke av stæsh:

- Nano-itx hovedkort (m/prosessor, da slipper man den utgiften)

- slot-in, slim dvd

- liten harddisk (2,5 kanskje?)

Minst mulig vifter (for JBL Radial er rund, da tenkte jeg å montere kanskje to vifter en under hver høyttaler del (inn sug, ut blås) for å skape e sirkulasjon inni (ideer?)

- Likte veldig godt power knappene og dvd knappene til ArcticIce"ArcticIce" Men jeg er usikker på mine kunnskaper til å skifte ut power og dvd knapper (så noe om lodding på dvd sak for å bruke ekstern knapp til åpne så lese mer der)

 

Om noen ha peil og vil gi meg tips om dette så hadde jeg blitt veldig glad :)

 

Så altså en oppsumering, forløpig tanker:

- Kabinett: JBL Radial,

- Hovedkort: Nano-itx

- harddisk: Liten

- DVD: Slim, Slot-In

- Powersuply: psb1000 DC/DC

 

Ellers: Idéer og tanker tas imot med stor takk :)

Endret av Denniz84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først og frem så trro jeg dette passer bedre inn under casemoding ;)

 

Hva med å bygge det inn i en puff, møbel elns.?

6708738[/snapback]

Jommen jeg tenkte kanksje siden jeg skal "dokumentere det når jeg starter med det om kort tid skal fortsette i denna tråden (og jeg fant ikke casemoding hehe)

 

Hmm så på en sånn som drev å skulle ha det inn i en IKEA puff, stili, men jeg har liksom ikke helt plass til et møbel eller sånt og vil ha en liten sak som kan stå på hylla og se bra ut men oj, det er en liten data :)

Iogmed at nano-itx'en er så liten (12x12 cm) så kan man bruke masse rart :)

 

Men takk for tips, alltid velkommne :)

Lenke til kommentar
Casemodding finner du under kabinetter, er et sub-forum der.

 

Hmm... Skal se litt rundt i huset å se om jeg kommer på noen ideer ;)

Men noe i stereostill hadde vært fett da.

6708834[/snapback]

Jeg vurderte enkli om jeg kanskje skulle hive det inni en leke, en sånn søt gris i plastik eller noe, men fant ut det var utroli vanskeli å finne no som hadde rett str.

 

Hehe en brød boks, vaske kurv.. hehe Moro, se hva du finner ;)

 

så drømmen falt på denna

JBLRADIALWHT.jpg

Endret av Denniz84
Lenke til kommentar
Den har eg oversett......

 

Men skal det ikkje finnes med Intel prosessor?

 

Er ikkje all verdens guffe i dei VIA prosessorene

6708922[/snapback]

Jeg hørte om nano-itx kort på en databutikk i Lillestrøm "The Bit Shop" Ikke sikker på om det var via på det, men det likte jeg :)

 

Takk og lykke til selv :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sånn, da er en mail sendt ut med forespørsel om sponsing av mitt prosjekt. *håpe håpe*

 

Fant til min store frtvilelse ut at JBL høyttalern jeg ville bruke er for liten :( så jeg ser febrilsk rundt etter en annen løsning, vurderer å støpe noe selv men må finne ut hvordan disse mulighetene er.

 

Idé til hva jeg kan bruke?

 

minst 20 x 20 cm men ikke noe særlig over 25 tror jeg..

 

*spendt*

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jajaja, er null stress det. Enten så blir du nødt til å lodde de på knappen du skal bruke hvis det ikke er "klemmer" som du "skrur" fast kabelen med.

 

Men du trenger bare den ledninga og kontakten til PowerSW og RestartSW,, og leds hvis du skal ha det.

 

Til DVD brenneren din kan du bruke en hvilken som helst kabel, det trengs ikke noe kontakt til det, men du kan bruke en kontakt hvis du vil. Slik at du kan da at kabelen uten å klippe av ledningen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...