Gå til innhold

Kingston 2GB SD minneb.e(forsinket skriving mislyk


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har skaffet meg en sånn liten 2GB minnebrikke for å putte inn i typ kamera, pc, lydannlegg.....

 

Jeg har fått den til å fungere, men pluttselig så klikket den. Skulle putte den inn i en annen pc så kom det. "ønsker du å formatere .... bla bla bla. jeg valgte kanskje ja, for den ville jo ikke åpne den.....

 

Så klikka den, "den kunne ikke formatere den"..

 

Så jeg dro den ut av pcen, og puttet den tilbake i den jeg vanligivis bruker.. som den har fungert i..

 

 

Da kommer det opp, forsinket skriving mislyktes...... og den vil jo selvfølgelig ikke fungere...

 

 

hva gjør jeg? den vil jo ikke åpnes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å putte den inn i en stasjonær pc, inn i printern, skjedde akkurat det samme.

 

Problemet oppstod etter at jeg hadde puttet den i min søsters pc, og der fikk jeg beskjed om at den var nødt til å formateres før bruk. jeg trykket ja, for jeg hadde ikke noe viktig på den... den jobbet litt, så sa den at det ikke var mulig.

 

(den har klart å slette alt, for puttet den inn i bangolufsen systemet og den finner ingen sanger)

Lenke til kommentar

Enten

 

Formatere i et digitalkamera; prøv å ta bilder, og prøv om du får de opp på en kortleser i en PC. Hvis du ikke har digitalkamera:

 

Start lokal diskbehandling fra Start - kjør: "diskmgmt.msc" og formater minnekortet ditt der, prøv diverse filsystemer (FAT/FAT32)

 

Om du ikke får formatert det der i det hele tatt, er minnekortet høyst sannsynligvis defekt, og du har livstidsgaranti på det.

 

 

Og du har selvfølgelig sjekket at du ikke har på skrivesperren på kortet...?

Lenke til kommentar
Feilmeldingen "forsinket skriving misslyktes" høres ut som du har dratt den ut, uten å trykke "sikker fjerning av maskinvare" først. Det kan rote til filsystemet om det skjer og da får man problemer som dette.

 

Prøv å koble den i en annen maskin og formater den derfra.

6707097[/snapback]

Er det virkelig nødvendig å velge sikker fjerning av maskinvare når det kommer til minnekort / minnepinner osv.? Det er vel meningen at det skal gå bra å dra dem rett ut er det ikke?

Lenke til kommentar

Det er nødvendig ja. Poenget er at man skal være sikker på at maskina ikke skriver til minnekortet i det øyeblikket man drar den ut. Siden disse ikke inneholder batteri så får de heller ikke fullført skriveprosessen og oppdatert filtabellene. Konsekvensen er at filsystemet kan bli ødelagt. Dette gjelder uansett om lagringsmediet er harddiskbasert eller flashbasert. Som regel går det bra, men altså ikke alltid. Er man uheldig så mister man innholdet og i verste fall får man problemer med å formatere den igjen. Nå ser det ut til at trådstarter har hatt maksimal uflaks.

Lenke til kommentar
takker for svar, når jeg putter i minnekortet og skriver diskmgmt.msc i kjør så vil den ikke svare

 

skal prøve med en digitalkamere om vi har et som passer...

 

 

 

Ikke langt til der jeg kjøpte det, så de skal få høre

6707486[/snapback]

Så de skal få høre at du har vært uforsvarlig og dratt ut minnekortet uten å velge sikker fjerning først?

 

Uansett, jeg pleier alltid å dra ut USB-pennen min når jeg er ferdig med overføring, og ser at dioden på pennen slutter å lyse. Hadde det derimot vært en USB-penn jeg brydde meg om, eller et minnekort til kamera med bilder på, velger jeg alltid trygg fjerning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...