Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette Lynksys tråd ruter i bro modus!?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Svogeren min har bestillt Tele2 bredbånd. han har en trådløs Linksys ruter 54MB som han kunne godt tenke seg å bruke som modem. Har vært i konteakt med Tele2 og de mener at det skulle gå fint å bruke den ruter som modem, men at den må settes i "Bro modus" Har nå lest bruksanvisning opp og ned uten å finne noe konkret.

 

Kan noen hjelpe?

 

Takker

Staljn

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har forstått er modem og router to forskjellige ting. Jeg vet f.eks at min trådløse Asus router ikke kan brukes som modem, men kobles til et eget ADSL-modem.

 

Virker: kabel fra telefonkontakt-> ADSL-modem -> trådløs router

 

Virker ikke: kabel fra telefonkontakt-> trådløs router

Lenke til kommentar

Det virker også på meg at du har rett, men det sier ikke Tele 2. Her er kopi av deres e-post:

 

Våre instillinger for ADSL-modem er veldig enkle. Dette skal stå i bridge-modus, da vi ikke bruker noen form for pålogging. Bredbåndstelefoni aktiverer seg selv når du koblet opp utstyret når du har Tele ADSL.

 

Det skal vel gå an å sette ruter i bridge modus.

 

 

staljin

Lenke til kommentar
Tele2 tror linksysen er et ADSL modem :!:

 

Edit: For å bekrefte at routern din ikke kan brukes som ADSL modem, så kan du sjekke om det er en RJ-11(telefon)  kontakt på det. Hvis det ikke er det, så kan det ikke brukes som ADSL modem :)

6706194[/snapback]

 

Då er saken løst, det finnes nemlig ikke noe RJ45 kontakt på den driten.

 

taker

staljin

Lenke til kommentar

hm. slenger meg på her.

 

Har en linksys wrt54gl, det står da broadband ruter på den og har da internett innstillinger i ruteren.

Men på baksiden er det kun 1 rj45 inngang og 4 ut. kan jeg altså ikke bruke den som bredbåndsmodem siden det ikke er noen rj11 inngang?

Lenke til kommentar
Men på baksiden er det kun 1 rj45 inngang og 4 ut. kan jeg altså ikke bruke den som bredbåndsmodem siden det ikke er noen rj11 inngang?

6709227[/snapback]

 

Nei, selvsagt ikke.

Den er jo ikke noe modem men en router som snakker ethernet med det du kobler til wan-porten være seg ett ADSL-modem, fiberboks eller hva man får levert nett via ethernet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...