Gå til innhold

Sidekritikk.. "One of a Kind"


Anbefalte innlegg

Link: http://www.oneak.net

 

Før dere begynner å mobbe meg for sidens mangler er det en liten ting som må påpekes:

 

- Siden validerer ikke! Vanligvis så er sidene mine XHTML Strict 1.0 med CSS2 posisjonering av elementer og seperasjon av stil og innhold som seg hør og bør, men... Jeg var nødt til å integrere et forum på siden (PhpBB) og en tilhørende blog-mod. Har rett og slett ikke tid til å lage noe lignende fra scratch, eller modifisere PhpBB og moddene jeg bruker til å validere.

 

Dere kan selvsagt kritisere kildekoden likevel, men det er altså enkelte ting som jeg ikke får tid til å endre. Desverre.

 

Ønsker derfor først og fremst feedback på selve designet:

- Hvordan fungerer den estetisk sett? Fargevalg, posisjonering, osv.

- Er flyten bra? Er navigasjonen intuitiv?

- Er innholdet ok? Språklige blemmer?

 

En liten ting til slutt. Det gis ikke bonuspoeng til de som klarer å gjette hvor sidedesignet er inspirer^W^stjålet fra! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Behagelige fager og oversiktlig layout var det første jeg tenkte. Etter å ha kikket litt mere på siden har jeg noen flere kommentarer.

 

Spar esset kunne gjerne vært noen pixler bredere slik at det var samme bredde som menyen

Vil topp menyen være den samme selv etter at en er logget inn? Sign up virker litt unødvendig dersom en allerede er logget inn.

 

Flytter kommentar linke til over skille linjen, eller lage et bedre skille mellom postene, da det nå ser litt ut som den tilhører posten nedenfor.

 

Kalenderen på bunnen har noen av tallene utenfor rammen (bruker Opera 9.01)

 

Burde kanskje ta deg tid til å fikse validerings problemene en gang i fremtiden, eller skifte forum engine...

 

Ellers en behagelig side, godt jobbet...

 

Hva står forresten B2B for?

Endret av joffar
Lenke til kommentar

Takker for bra feedback! :thumbup:

 

Det der med Spar-esset skal fikses. Trodde jeg hadde skalert det til å matche menyen, men ser nå at det er noen piksler smalere ja.

 

Edit: Sign up må fortsatt være der selv om en bruker er logget inn, fordi brukerene våre trenger å registrere en pokerkonto hos PokerHills også. Har laget et script som gjør at når en bruker klikker på Sign Up etter å ha opprettet en forumkonto, blir sendt rett til en side som forklarer hva han må gjøre for å opprette en konto hos Pokerhills (Steg 3 på den oversikten som nye brukere får når de klikker på "Sign up"...)

 

Ser du har et bra poeng ang. skille mellom postene også. Skal legge skillelinjen under "kommentar" og kanskje prøve å eksperimentere med en bakgrunnsfarge på overskriftene også..

 

Kalenderen må også fikses ja. Ser det er et inheritance-problem med css'en der som kun slår ut i Opera. Skal være greit nok å fikse.

 

Og det "gnager" meg at siden ikke validerer. Får se om jeg får tid senere til å modde forumet/bloggen til å iallefall validere HTML 4.01 Transitional..

 

Hva står forresten B2B for?

Tror egentlig ikke det står for noe spesielt. Er navnet på et svensk selskap som hoster pokerplatformen vi kommer til å tilby turneringer på. Skal ha med en forklaring i FAQ'en som gjør at det kommer litt tydeligere frem..

 

Hvis jeg skal gjette, så spiller B2B på forretningsuttrykket Business to Business (De tilbyr hovudsaklig tjenester til leverandører som igjen tilbyr et produkt til sluttbrukeren) og pokeruttrykket "Back to Back" som står for å vinne to turneringer på rad..

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar

Kiket innom igjen, og fant noe annet jeg vil påpeke ;)

 

Header tittel og "Grimfandang....." sitter litt tett sammen, slik at dersom det er bokstaver som "henger" som gjpqy i tittelen flyter de litt sammen.

 

Ellers ble det ett klarere skille mellom postene nå :)

 

Ellers ville jeg kanskje flyttet "drevet av phpBB Blog" ned i footer og isteden sagt noe som "blog drevet av phpB BBlog" eller noe lignende der isteden for å ha det mellom blogger og kalender.

 

Er det en grunn til at det er en firkant oppe i venstre hjørnet i kalenderen?

 

Ellers liker jeg denne siden godt.

 

Du har en skrive feil i OAK headsup teksten....Poekrhills

 

Er dette online spill som skal foregå, eller er det ansikt til ansikt?

Lenke til kommentar
Kiket innom igjen, og fant noe annet jeg vil påpeke ;)

Kjempebra! Du har vært spot on på det aller meste du har påpekt til nå.. :)

 

Header tittel og "Grimfandang....." sitter litt tett sammen, slik at dersom det er bokstaver som "henger" som gjpqy i tittelen flyter de litt sammen.

Ser faktisk bra ut i Firefox og IE, men ser at i Opera så flyter det tettere sammen. Vanligvis så er det IE som er "odd man out", så er ikke alltid jeg sjekker ting like nøye med Opera. Skal fikses skjønt..

 

Ellers ville jeg kanskje flyttet "drevet av phpBB  Blog" ned i footer og isteden sagt noe som "blog drevet av phpB BBlog" eller noe lignende der isteden for å ha det mellom blogger og kalender.

Enig. Skal fikses.

 

Er det en grunn til at det er en firkant oppe i venstre hjørnet  i kalenderen?

Er en border-attributt som blir arvet i stylesheetet. Skal fikses det også.

 

Ellers liker jeg denne siden godt.

Takker. :)

 

Du har en skrive feil i OAK headsup teksten....Poekrhills

Thanks for the headsup ;)

 

Er dette online spill som skal foregå, eller er det ansikt til ansikt?

6711762[/snapback]

Det er online ja. Dersom folk spiller gjennom oss så får de delta i custom turneringer ("freerolls") via vår samarbeidspartner, samt at de får en del andre fordeler. Men skal ikke drive reklame for siten her!

Lenke til kommentar

Hva med å gjøre lenkene litt tydligere, de blender litt inn med resten av teksten nå... (mente å si noe om dette i min forrige post, men glemte det i farten.

 

Farge på tittel og hel ramme rundt ble bra forresten... men det ser ut som du har en pixel feil oppe i venstre hjørne ;)

Endret av joffar
Lenke til kommentar

Innhold: 5/10

-Innholdet er beregnte på "insidere". Hvis jeg vil stare med poker, hjelper ikke nettsted meg i å ville det

Layout: 6/10

-Noe orignialt, men litt rotete

Design: 5/10

-Delvis unikt, men ikke pent. Dårlig font

Brukervennlighet: 6/10

-Krever litt itlpasningstid

Kildekode: 1/10

-Validerer ikke, er ikke semantisk og tabellen er da totalt unødvendig.

 

Totalt: 4/10

Lenke til kommentar
Innhold: 5/10

-Innholdet er beregnte på "insidere". Hvis jeg vil stare med poker, hjelper ikke nettsted meg i å ville det

Siden er ikke myntet på nybegynnere. Innhold bør vurderes utifra målgruppe, så jeg gir din vurdering av innholdet på siden 1/10.. :p

 

Layout: 6/10

-Noe orignialt, men litt rotete

Design: 5/10

-Delvis unikt, men ikke pent. Dårlig font

Brukervennlighet: 6/10

-Krever litt itlpasningstid

OK, setter pris på kritisk feedback, men kan du konkretisere noe mer hva som eventuelt kan gjøres for å bedre punktene du lister opp?

 

Kildekode: 1/10

-Validerer ikke, er ikke semantisk og tabellen er da totalt unødvendig.

Hvis du ser nærmere på kildekoden så vil du se at det stort sett er de delene av siden som tilhører forumet og nyhetene som ikke validerer. Men joda, etter jeg fant ut at det ikke ville være mulig å få siden til å validere uten å gjøre seriøse inngrep i php-koden til forumet/nyhets-modden så ga jeg litt opp på andre deler av siden også, så rom for forbedring er der helt sikkert.

Lenke til kommentar
Du mangler slike flotte vannmalerier av spillekort, det hadde sikkert A List Apart hatt. Du får spørre Kevin Cornell.

6715941[/snapback]

:!:

 

Overrasket over at det tok så lang tid før noen kom med den der. Ingen bonuspoeng skjønt:

 

En liten ting til slutt. Det gis ikke bonuspoeng til de som klarer å gjette hvor sidedesignet er inspirer^W^stjålet fra! :p

6705846[/snapback]

Lenke til kommentar
Hva med å gjøre lenkene litt tydligere, de blender litt inn med resten av teksten nå... (mente å si noe om dette i min forrige post, men glemte det i farten.

 

Farge på tittel og hel ramme rundt ble bra forresten... men det ser ut som du har en pixel feil oppe i venstre hjørne  ;)

6714783[/snapback]

Ser at du har et lite poeng ang. linkene, men er viktig at fargen matcher designet også. På min skjerm kommer de tydelig (nok) frem, men skal prøve på litt ulike skjermer og se hvordan det slår ut der.

 

Den pixel-feilen du snakker om er utrolig irriterende. Den oppstår i Firefox og Opera, men ikke i Internet Explorer. Aner rett og slett ikke hva som forårsaker den. Har ikke noe med bakgrunnsbildet som blir brukt for å få til de avrundede hjørnene iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...