Finnduz Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Hei Jeg har et lite problem med windows brannmuren som ligger i service pack 2 (Windows Pro). Jeg får ikke skrudd den av? se bilde: Hva er dette for no? Nekter MS meg virkelig og skru den av?
O.J Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 har du en annen brannmur innstallert? i såfall er den allerede deaktivert.
Syar-2003 Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Hvis du ser øverst på bilde 2 ser du at group policy har deaktivert noen kontroller for firewallen . Er dette en PC som administreres via group policy via domene (jobb etc) ? Start - kjør - gpedit.msc For å endre policies
Finnduz Skrevet 19. august 2006 Forfatter Skrevet 19. august 2006 Hvis du ser øverst på bilde 2 ser du at group policy har deaktivert noenkontroller for firewallen . Er dette en PC som administreres via group policy via domene (jobb etc) ? Start - kjør - gpedit.msc For å endre policies 6705233[/snapback] Hei, du har ikke peiling på hva jeg skal endre? Nei, sitter ikke på jobb. Er hjemme
Syar-2003 Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Siden det er en jobb PC (laptop) er den administrert av IT , og group policien dems er at win firewall skal være på og ikke kan manuelt slås av . Dette vil gjelde enten du er online på domenet eller offline (hjemme) . Ingen vits i å hacke den av med gpedit , siden neste gang du logger deg inn på domenet blir det sperret pånytt og fw satt til på.
Finnduz Skrevet 19. august 2006 Forfatter Skrevet 19. august 2006 Siden det er en jobb PC (laptop) er den administrert av IT ,og group policien dems er at win firewall skal være på og ikke kan manuelt slås av . Dette vil gjelde enten du er online på domenet eller offline (hjemme) . Ingen vits i å hacke den av med gpedit , siden neste gang du logger deg inn på domenet blir det sperret pånytt og fw satt til på. 6705348[/snapback] Siden det er jobb pc? ehh Les igjen
Syar-2003 Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 (endret) Siden det er en jobb PC (laptop) er den administrert av IT ,og group policien dems er at win firewall skal være på og ikke kan manuelt slås av . Dette vil gjelde enten du er online på domenet eller offline (hjemme) . Ingen vits i å hacke den av med gpedit , siden neste gang du logger deg inn på domenet blir det sperret pånytt og fw satt til på. 6705348[/snapback] Siden det er jobb pc? ehh Les igjen 6705428[/snapback] Høres for meg ut som det er en sentralt managed pc .. I gpedit se under : computer configuration - administrative templates - network - network connections - windows firewall Her finner du 'domain profile' og 'standard profile'. Normalt (egen administrert) skal alle objekter være "not configured". Du kan også disable den via registry (hvis satt via domain policy) Disse to keyene endre dword til 0: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\WindowsFirewall\DomainProfile \EnableFirewall=0 (DWORD data type) HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\WindowsFirewall\StandardProfile \EnableFirewall=0 (DWORD data type) Endret 19. august 2006 av syar2003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå