Gå til innhold

Et lite stykke Nord-Norge


simpson

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et godt bilde som viser den lille byen under det store fjellet. Fjellet er veldig stort og ser truende ut.

Det som ikke helt gjør det for meg er forgrunnen. Steinene er en god ide syntes jeg, men til venstre blir de litt for mørke og er mer irriterende en fine å se på. Steinene til høyre er mye penere å se på, og hadde likt å sett mer av dem.

Lenke til kommentar

Hei igjen og takk for tilbakemeldinger.

Det andre bildet er litt mørkt, ja. La det ut uten å gjøre annet en auto kontrast.

Her er en ny utgave hvor jeg har gjort det lysere samt brukt unsharp mask.

Vet ikke om jeg har dradd for hardt i spakene? Synes jeg fikk frem konturene i fjellet bedre i hvert fall.

 

post-96255-1156076979_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Synest det ble bedre og om du har dratt mye i spakene? Synest bildet fortjente et løft i tonene og fargene. Ser ikke ut som det har tatt skade på den hvite sanden dette løftet, du kan fortsatt se skille mellom våt og tørr sann...

Endret av sNx
Lenke til kommentar

Hm... Partiet i midten, der hvor husene er skulle ha vært mye lysere. Øynene følger sanden, og ender opp ut av bildet. Tror du vil trekke mye mer oppmerksomhet mot husene hvis du gjør dem litt lysere.

 

Legg inn et adjustment layer med curves, og masker bort alt utenom husene bed en stor bløt brush.

Lenke til kommentar
Hm... Partiet i midten, der hvor husene er skulle ha vært mye lysere. Øynene følger sanden, og ender opp ut av bildet. Tror du vil trekke mye mer oppmerksomhet mot husene hvis du gjør dem litt lysere.

 

Legg inn et adjustment layer med curves, og masker bort alt utenom husene bed en stor bløt brush.

6728726[/snapback]

 

Takk for tipset!

Legger ved første forsøk, visste ikke om at man kunne bruke adjustment layers...

Tror det ble litt bedre i hvert fall.

 

post-96255-1156349862_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...