Gå til innhold

Mus fungerer ikke etter Rekompilering av kjerne?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Her om natta tok jeg å reokmpilerte kjernen, eller rettere sagt. Jeg oppgraderte den via upgradepkg. Jeg hadde lasta ned både linux-2.4.33 og 2.6.17.8 i tgz format på forhånd. Først prøvde jeg å oppgradere til 2.4.33. Det den gjorde da var å installere alt som hadde med 2.4.33 kjernen å gjøre. Hjelpes det var mye. Tok vel 2-3 timer i alt tror jeg. Det så ut til å fungere fint.

Så tenkte jeg bare for å prøve da, så skulle jeg oppgradere til 2.6.17.8. Det tok enda lengre tid. 3-4 timer kanskje. Så holdt jeg på å falle av stolen når skjermen ble svart når jeg skrev reboot etterpå. Så jeg slo maskina av og slo den på igjen, og det fungerte som normalt, men en ting var litt rart. Musa fungerer ikke etter at jeg rekompilerte til siste kjernen.

Eller jo, musa er der (Musperkern), men den vil ikke røre på seg. Når jeg drar musa frem og tilbake så skjer det ingenting.

 

Noen som vet hvordan jeg får løst det problemet? Kunne tenkt meg å løst dette problemet når jeg har den nyeste kjernen, siden at det tok såpass lang tid å rekompilere den.

Kanskje litt unødvendig og si det, men jeg har Slackware 10.2 som Distro :)

 

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen. Har vært borte nå. Fant en mulig løsning på nett rett etter at jeg spurte her, men har ikke hatt tid til å prøve det enda. Om jeg har glemt å lagt inn støtte for musa vet jeg ikke, for det var ikke jeg som konfiguerte og valgte hva jeg ville ha med. Skal se om jeg får ordna det senere i dag. Takk for svarene.

Hvorfor jeg ikke har standard kjernen til Slackware? Jo det skal jeg fortelle. Det er fordi at jeg får ikke ACPI (eller hva det no heter til å fungere med 2.4.x kjernen.

Lenke til kommentar

Var det jeg lasta ned jeg å. Lasta ned den som var i Current versjonen av Slackware. Det var 2.6.17.8 som ligger i nåværende Currentversjon.

Hvis noen lurer så er det ikke USB mus jeg bruker. Bruker touchpad på laptopen min. Så prøvde jeg å koble på en PS/2 mus til laptopen, men heller ikke da fungerte det. Skal se om jeg får prøvd det jeg fant på nett så snart jeg får tid.

Endret av wil
Lenke til kommentar

lasta ned denne fila:

 

kernel-source-2.6.17.8-noarch-1.tgz

 

og kjørte en upgradepkg kernel-source-2.6.17.8-noarch-1.tgz, og da ble den oppgradert.

 

når jeg hadde kjørt den, så kjørte jeg deretter make bzImage, så make modules og tilslutt make modules_install.

 

 

PS: At du ikke forstår hva jeg skriver kan IKKE bli mitt problem.

Lenke til kommentar
lasta ned denne fila:

 

kernel-source-2.6.17.8-noarch-1.tgz

 

og kjørte en upgradepkg kernel-source-2.6.17.8-noarch-1.tgz, og da ble den oppgradert.

 

når jeg hadde kjørt den, så kjørte jeg deretter make bzImage, så make modules og tilslutt make modules_install.

Ok, hvis du ikker gjorde noen forandringer har du en veldig strippet kernel, last ned denne konfigen: ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/sl...test26.s/config

 

PS: At du ikke forstår hva jeg skriver kan IKKE bli mitt problem.

Hvis du vil ha hjelp så lønner det seg å bli forstått, så det er DITT problem.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...