Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tregt trådløst nett


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er ikke så fryktelig god på trådløst nett, men jeg har et lite men dog akk så irriterende problem, jeg skal høre til å ha høyere hastighet enn det jeg får på nettet.

 

Jeg har classic hos NGT som skal gi 3500 kbs linje inn, målingene mine viser at jeg får en knappe 1000 kbs (itavisen måling).

Snakket med NGT og de kunne vise meg at jeg fikk faktisk 3500 inn til modem, men om hastigheten virkelig ble formidlet videre ...det var det da...

Det er her jeg trenger hjelp, først trodde jeg noen stjal båndbredde av meg, så jeg prøvde å endre SSID, og la inn nøkkel på det, det ga ingen endring, nå tror jeg kanskje det kan skyldes trådløse senderen, Jeg har netopia modem, kobla med ip-telefon og til trådløs sender (D-link 614+) . Jeg har ikke prøvd med kabel da det byr på utrolig med arbeid og flytte på saker og ting.... Dette problemet har vedvart en tid nå, som sagt et lite men irriterende problem (vil jo gjerne ha den hastigheten jeg betaler for) Kan noen gi meg gode tips og råd?

 

På forhånd tusen takk!! :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Er ikke så fryktelig god på trådløst nett, men jeg har et lite men dog akk så irriterende problem, jeg skal høre til å ha høyere hastighet enn det jeg får på nettet.

 

Jeg har classic hos NGT som skal gi 3500 kbs linje inn, målingene mine viser at jeg får en knappe 1000 kbs (itavisen måling).

Snakket med NGT og de kunne vise meg at jeg fikk faktisk 3500 inn til modem, men om hastigheten virkelig ble formidlet videre ...det var det da...

Det er her jeg trenger hjelp, først trodde jeg noen stjal båndbredde av meg, så jeg prøvde å endre SSID, og la inn nøkkel på det, det ga ingen endring, nå tror jeg kanskje det kan skyldes trådløse senderen, Jeg har netopia modem, kobla med ip-telefon og til trådløs sender (D-link 614+) . Jeg har ikke prøvd med kabel da det byr på utrolig med arbeid og flytte på saker og ting....  Dette problemet har vedvart en tid nå, som sagt et lite men irriterende problem (vil jo gjerne ha den hastigheten jeg betaler for)  Kan noen gi meg gode tips og råd?

 

På forhånd tusen takk!!  :thumbup:  :thumbup:

6703919[/snapback]

 

Her må du nok koble med kabel. Hvis NGT kan bevise at du får 3,5 mb til modemet så er det den eneste veien å finne ut om det er feil.

 

Kjør også resett på både modem og WLAN. Det kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Hvordan er signalet på det trådløse? Har du dårlig signal så får du også dårlig hastighet. En annen ting som kan være problemet er at det kan være flere brukere av kanalen (eller nabokanalene) som skaper forstyrrelser. Prøv derfor å bytte hastighet. Men er enig med han andre her som anbefalte deg å prøve med kabel, da finner du i allefall om problemet er hos deg eller om linja rett og slett er dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...