Gå til innhold

Miami Vice - labert


Spr0cket

Anbefalte innlegg

Og da tenker jeg hovedsaklig åp bildekvaliteten. På samtlige mørke scener var det kornete og elendig sortfarge. minnet mest om billige digitalkamera som skal ta bilder i mørket, eller en film med høy iso. Noen andre som merket dette?

 

For øvrig var det helt grei underholdning, men jeg kommer neppe til å kjøpe den på dvd. Hvor ble det av theme-songen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg snakker selvsagt om kinoutgaven. hadde jeg lasta den ned, noe som er ulovlig, ville jge vel ikke følt at det var på sin plass å whine om kvalitet. igrunn et dumt spm, peep.

 

Jeg syns det vedvarte hele filmen ut, og spesielt tydelig på de mørke scenene på slutten.

 

det som var av musikk var flere spor fra audioslave. jeg liker audioslave, men følte ikke helt at det passa inn i den settingen jeg forbinder med miami vice. tror det var tre-fire spor.

Lenke til kommentar
jeg snakker selvsagt om kinoutgaven. hadde jeg lasta den ned, noe som er ulovlig, ville jge vel ikke følt at det var på sin plass å whine om kvalitet. igrunn et dumt spm, peep.

6706145[/snapback]

 

 

Hvem vet? Det fintes noen av dem som kunne klagd på sånt :huh:

Lenke til kommentar
Jeg synes bildebruken i filmen var særs effektiv jeg. Michael Mann er jo en ekspert på dette - se Heat for eksempel.

 

Det er også viktig å få med seg at dette er et frittstående produkt som ikke henger spesielt sammen med 'gamle' Miami Vice.

6706302[/snapback]

 

 

hva mener du med bildebruken - evt eksempler. jeg var mest skuffet over bildekvaliteten - dessuten var det noe forutsigbart, men filmskapere er vel ikke lengre så redde for å gå på klisjeene.

Lenke til kommentar
det som var av musikk var flere spor fra audioslave. jeg liker audioslave, men følte ikke helt at det passa inn i den settingen jeg forbinder med miami vice. tror det var tre-fire spor.

6706145[/snapback]

 

Vet du hvilke sanger det var?

Har funnet soundtracken mange steder på nettet, men ingen av dem sier at audioslave spilte noe.

eks her

Lenke til kommentar

er jaggu ikke sikker på hvilke sanger det var, men er temmelig overbeivst om at det var chris cornell.

 

her er et review fra amazon der en bruker også klager over at audioslave sangene ikke er på det offisielle soundtrakcet. aner ikke hvorfor de ikke er der tho.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
er jaggu ikke sikker på hvilke sanger det var, men er temmelig overbeivst om at det var chris cornell.

 

her er et review fra amazon der en bruker også klager over at audioslave sangene ikke er på det offisielle soundtrakcet. aner ikke hvorfor de ikke er der tho.

6707422[/snapback]

 

Fra en kommentar på amazon:

Movie was nothing special.

 

But!! There were 2 killer tracks in the movie that are not on the soundtrack. Apparently they are from AudioSlave's upcoming release "Revelations".

The track titles are:

"Shape of Things to Come"

"Wide Awake"

 

Revelations kommer 05/09/06 forresten ;)

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Så maimi vice nå for litt siden på kino.. når det først var action var det driitbra ristet i hele salen når skuddene kom ^^ i de fleste filmer når noen skyter med sniper kommer ett phiew phiew eller no men her var det BOOOM! og armen blei revet av ^^

 

ellers var filmen krisedårlig med tanke på all den langteklige en og en halv time midtdelen

 

irriterte emg også om crapcameraene som var brukt til tider:P

Endret av potetgullmannen
Lenke til kommentar
Så maimi vice nå for litt siden på kino.. når det først var action var det driitbra ristet i hele salen når skuddene kom ^^ i de fleste filmer når noen skyter med sniper kommer ett phiew phiew eller no men her var det BOOOM! og armen blei revet av ^^

6709233[/snapback]

 

http://www.barrettrifles.com/, right? :D

 

Synes den var helt grei. Det var en OK actionfilm, men det gav meg ikke den samme hyggelige "Miami Vice-følelsen".

 

La forøvrig også merke til bildekvaliteten, men den var ikke spesielt dårligere enn det jeg er vant med på filmer jeg ser på Tromsø Kino (som er et nesten splitter nytt kinoanlegg).

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar
irriterte emg også om crapcameraene som var brukt til tider:P

6709233[/snapback]

 

Enig. Når de bruker håndholdt kamera så ofte som i denne filmen blir det bare slitsomt. :ermm:

6711446[/snapback]

 

Saa ofte? Det kunne ha fungert om personen som foerte kamera var en annen.

Mange filmer som funker med haandholdt kamera, alt kommer an paa kameramannen da.

 

Filmen i sin helhet var uansett en kalkun. Om den ikke hadde hatt det PR-budsjettet (eller, budsjettet i det hele tatt), hadde den vel saavidt klart seg som TV-film.

 

Uten Miami Vice-navnet hadde denne filmen floppet.

Lenke til kommentar
Og da tenker jeg hovedsaklig åp bildekvaliteten. På samtlige mørke scener var det kornete og elendig sortfarge. minnet mest om billige digitalkamera som skal ta bilder i mørket, eller en film med høy iso. Noen andre som merket dette?

 

For øvrig var det helt grei underholdning, men jeg kommer neppe til å kjøpe den på dvd. Hvor ble det av theme-songen?

6703819[/snapback]

 

Er vel bare en stil Michael Mann bruker i filmene sine. Det skal være kornete i mørke scener da det blir brukt kun så og si ingen lyskastere men kun det lyset som er der fra før av (gatelykter osv). Var slik både i Heat og Collateral. :D Gir liksom en mere autentisk preg over det hele. Og skuddvekslings lydene i filmen var helt rå. Rista i kinosalen som pokker. :devil: Hvor bra selevste Miami Vice var kan diskuteres, filmen var helt ok for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...