Gå til innhold

[løst]En spør/fortell-del av forumet


Ville du benyttet deg av en slik kategori?  

36 stemmer

  1. 1. Ville du benyttet deg av en slik kategori?

    • Ja
      16
    • Ja, men mener at en slik kategori er unødvendig
      8
    • Nei, men en slik kategori kan gjerne opprettes
      3
    • Nei og jeg vil ikke at en slik kategori skal opprettes
      6
    • Vet ikke/ingen formening.
      3


Anbefalte innlegg

Kom på dette da jeg surfet Something Awful-forumene her en dag. Hva med en spør/fortell-del?

 

Konseptet er at du enten lager en tråd der du spør om et emne, eller der du forteller om et emne.

 

Eksempel på trådtittel:

 

"Fortell meg om å ta en tatovering"

"Spør meg om å jobbe på IKEA"

"Fortell meg om diabetes"

"Spør meg om å gå på skole i utlandet"

 

Poenget er å få sortert folk med spisskompetanse, og koble de sammen med de som eventuelt måtte lure på noe. Synes selv at dette fungerer veldig godt på SA, og skulle gjerne ha sett det her også.

 

Edit: Primært var tanken å få noe sånt implementert i Off-topic-kategorien av forumet, for å organisere Snedige spørsmål-tråden.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Ikke nødvendigvis. Det ville kanskje ha avlastet noen av de andre kategoriene, men i det store og hele tror jeg ikke det er allverdens oppstyr rundt slike emner fra før av.

 

Selvfølgelig med en viss moderasjon. Ting som "Fortell meg hvor jeg kan kjøpe x RAM" og "Fortell meg hvorfor kjeppen klør etter at jeg var på biker bar i Gramsterdam i går" hører hjem i sine respektive kategorier.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bumper denne med egen poll.

 

Selv kan jeg si jeg er litt skeptisk. Liker tanken med slike tråder, men jeg ser ikke hvorfor det skal ha en egen kategori. Slike tråder burde finne sted i sine respektive kategorier.

 

Men om brukere ønsker annet så skal ikke jeg stå i veien.

Lenke til kommentar

Flott at det har blitt tatt initiativ, og flott å se at folk er i hvert fall nogenlunde positive :)

 

Off-topic hadde vært den naturlige kategorien etter min mening. Samt at det sannsynligvis hadde minsket antallet trivielle tråder en god del, så folk ikke lager tråder som "Spør meg om å ha hatt et skrubbsår" og "Spør meg om å ha et bord på stua", utenlukkende for å øke postcount.

 

Dotten beiter med et greit kompromiss, men da trenger vi mer enn et par initiativtakere for å få igang noe reelt så vidt jeg kan forstå.

 

Uansett; stem i vei. Let også gjerne gjennom SA-forumets Ask/tell-del for å pirre interessen litt. Er definitivt masse gull der, med alt ifra "Ask me about being a WoW GM" til "Ask me about being a top-level athlete".

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...